Izsó N. Sofia

Hermetikus lélektan


FÉNYBUROK

Hermész (2001, 188) arra is utal, hogy bár a lélek sokkal dominánsabb a kozmosz külső menixén, belülről is átszövi azt. A lélek azonban nem önmagában létező, hanem útitársak kísérik. „S ez az egész test (a kozmosz), mely valamennyi testet magában foglalja, lélekkel telített; a lélek értelemmel telített; az értelem pedig Istennel. A lélek megtölti az egész testet belülről, és körülzárja kívülről, életet adván a mindenségnek”. Mint láthatjuk, az anyagtalan létezők egy sajátos eloszlás szerint rendeződnek. A földi testbe azonban a lélek sem érkezhet önmagában, hordozóközeg nélkül. „Az értelem hordozója a lélek, a lélek hordozója az életerő; az életerő pedig – átjárva az artériákat a vérrel együtt – mozgatja a testet, s hordozza azt, mint valami terhet.” Hermész hozzáteszi azt is: „ Ezért gondolták egyesek, hogy a lélek maga a vér ... tévednek” (uo., 183).


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 466 1

Az ősi tudás itt fekszik előttünk, csupán le kell hajolnunk érte. Hermész Triszmegisztosz, a nagy beavatott örök érvényű tanításait azonban csak a posztmodern tudomány képes igazolni. Hermész az embert a hierarchikusan rendeződött világmindenség szerves részének tekinti. Lelki és szellemi tartalmaink által működő tudatunk teszi lehetővé az univerzális összeköttetést. A hermetikus tanokhoz hasonlóan a modern tudomány is hajlik arra, hogy a világegyetem inkább tudattermészetű, mint anyagszerű képződmény: tehát egy végtelenül hatalmas makrotudati hálózatban élünk. Éppen ezért Hermész modellje csak lélektani szempontból érthető meg igazán. Az isteni és világi összetevőinkre vonatkozó hermetikus axiómák fontos útmutatót nyújtanak az ember egységes szemléletéhez. Ezt célozza meg az általam holopszichológiának nevezett irányzat.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hermetikus-lelektan//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave