Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


Turisztikai innovációk

A másik irány a kérdés megközelítéséhez a turisztikai innovációk kérdése. Kétségtelen, hogy a turizmus globális világában is a versenyképesség és a fejlődés motorja az innováció. Már Schumpeter (1934) óta tudjuk, hogy az innováció valamennyi formája fellelhető a turizmusban is: (1) új termékek vagy szolgáltatások, (2) új fejlesztési folyamatok, (3) új piacok, (4) új partnerek és (5) új szervezeti formák. Ugyanakkor a gyakorlatban az innováció gyengeségével szembesülünk: ennek oka, hogy a turizmus szolgáltatói főként kis- és közepes vállalkozások, vagy éppen magánszemélyek, akiknél az ez irányú, önálló személyes és szervezeti kompetenciák elégtelennek tűnnek. Így az ágazat innovativitásának fejlesztése érdekében egyetlen járható út marad – az összefogás, együttműködés.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave