Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


Összefoglalás

A kulturális városimázs-építés elemeit nem lehet határozott keretek közé beszorítani. Az arculatépítéstől a megfelelő mértékű figyelemben részesülő, alulról szerveződő megmozdulásokon át a külföldi publicitással büszkélkedő fesztiválokig sok minden beletartozhat. Ugyanakkor az, hogy egy adott város kulturális vonulata mennyiben lesz releváns a városról kialakított képet tekintve, illetve mennyiben jelenik majd meg a város kommunikációjában, már önmagában sokat elárul az adott helyről. Akár élettérként, akár potenciális desztinációként tekintünk Budapestre, mindkét esetben az egyik legfontosabb minőségi mutató lehet az, hogy a kultúra milyen rétegei kerülnek a közvélemény, illetve a különböző megjelenések fókuszába. A fenti interjúk mindegyike azért készült, mert a megszólalók törekvései és városimázzsal kapcsolatos gondolatai példaértékűek.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave