Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


Hiperrealitás

A kompetitív turisztikai versenyelőnyök létrehozására való törekvés eddig tárgyalt lehetőségeinél az objektív autentikussággal való tartalmi kapcsolat erőteljesebb vagy gyengébb formában, de mindig megmaradt. Léteznek emellett olyan fejlesztési filozófiák is, amelyeknél ez a kapcsolat teljesen megszűnik. Ez számos mesterségesen létrehozott turisztikai attrakcióra jellemző. E vonzerők egy része ugyanakkor formailag hivatkozik a kulturális örökségre. ECO (1986) szóhasználatával a valóság ilyesféle imitációját hiperrealitásnak nevezzük.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave