Emberi erőforrás gazdálkodás
10.4. számú melléklet
Munkakör megnevezése: oktatásszervező | |||||||||
Feladat-csoportok |
Feladatok | ||||||||
F1: Tanfolyamot szervez | F11: Az intézmény képzési terve alapján feltárja a képzési szükségleteket | F12: Megkeresi a képzésben érdekelt közvetlen partnereket |
F13: Gondoskodik a képzés személyi feltételeiről |
F14: Gondoskodik a képzés tárgyi feltételeiről |
F15: Gondoskodik az optimális tanulási környezetről |
F16: Kidolgozza és megszervezi a képzés minőségi folyamatait | F17: Tájékoztatást nyújt a panaszkezelésről | F18: Biztosítja a tanfolyamra vonatkozó tájékoztatókhoz, valamint más szükséges dokumentumokhoz (képzési tervhez, képzési programhoz, panaszkezelési szabályzathoz stb.) való hozzáférés | F19: Biztosítja az előzetesen megszerzett tudás mérését, és ennek alapján gondoskodik a képzés tartalmának, illetve folyamatának egyénre szabott alakításáról |
F2: Pénzügyi menedzselést végez | F21: Ismeri és használja az intézmény kalkulációs sablonját, illetve pénzügyi rendszerét |
F22: Megtervezi egy tanfolyam teljes költség-struktúráját |
F23: Partnereknek szóló pénzügyi tájékoztatót készít | F24: Intézi és dokumentálja a tanfolyam pénzügyeit |
F25: A tanfolyam befejeztével pénzügyi zárást végez | F26: Javaslatot tesz a pénzügyi rendszer korszerűsítésére |
|||
F3: Kapcso-latot keres, tart és épít |
F31: Kapcsolatot tart az állami foglalkoztatási szerv érdekelt partnereivel | F32: Kapcsolatot tart a gazdasági kamara és az érdek-képviseleti szervezetek képviselőivel |
F33: Kapcsolatot tart a minisztériumok, illetve az állami szakképzési és felnőttképzési intézet érintett munkatársaival | F34: Kapcsolatot tart az illetékes önkormányzat képviselőivel |
F35: Kapcsolatot tart a szakmai és civil szervezetekkel | F36: Kapcsolatot tart a releváns vállalatokkal, intézményekkel |
F37: Fejleszti a képzőintézmény kapcsolat-rendszerét |
F38: Együttműködik az intézmény érintett munkatársaival |
F4: Támogatást nyújt | F41: Tájékozódik |
F42: Meghallgat |
F43: Kérdez |
F44: Tájékoztatást nyújt | F45: Javaslatot tesz | F46: Panasz-kezelést végez | F47: Másokat meggyőz |
|||
F5: Információt szervez, feldolgoz és továbbít |
F51: Információt szerez | F52: Információt rögzít, dokumentál | F53: Információt értékel | F54: Információt továbbít | F55: Gondoskodik az információ rendszeres aktualizálásáról |
F56: Külső kommunikációt folytat | ||||
F6: Ügyviteli és adminisztratív munkát végez |
F61: Az intézmény adatbázi-sában adatrögzítést végez, és nyilvántartást vezet |
F62: Beszá-molókat készít | F63: Tanfolyami tájékoztatót készít |
F64: Jelentkezéseket kezel | F65: Az intézmény sablonok felhasználásával felnőtt-képzési, illetve oktatói szerződést készít |
F66: Kom-petencia- és OKJ-s bizonyít-ványokat kezel |
F67: Vezeti, nyilvántartja és öt évig archiválja az alábbi dokumentumokat: jelenléti íveket, a haladási naplót, a bizonyítványok hitelesített másolatát, az átvételi elismervényt, alvállalkozói, megbízási, bérleti szerződések egy eredeti példányát stb. | F68: Jogszabályi előírásoknak megfelelő személyi adatkezelést végez |
F69: Megfelelően vezeti a képzés megvalósításával összefüggő dokumentumokat | F70: Gondoskodik arról, hogy az adott képzés – a valóságnak megfelelően – szerepeljen az állami foglalkoztatási szerv nyilvántartásában |
F7: Az eszközök interaktív alkalmazását végzi |
F71: Iroda-technikai eszközöket (PC, Power-Point stb.) készségszinten használ | F72: Internetet használ és intézményi weboldalt kezel | F73: Oktatástechnikai eszközöket jártasság szinten használ |
F74: Adminisztrációs menedzsment-rendszert használ | F75: Tanulást támogató menedzsmentrendszert használ |
Tartalomjegyzék
- Emberi erőforrás gazdálkodás
- Impresszum
- A könyv szerzői
- Előszó
- 1. fejezet: Az emberi erőforrás elméleti alapjai és fejlődése
- 2. fejezet: Az emberi erőforrás gazdálkodás környezeti tényezői
- 3. fejezet: Emberi erőforrás szerepek, tevékenységi területek és szervezeti keretek
- 4. fejezet: Munkakörtervezés, -elemzés, és -értékelés
- 5. fejezet: Emberi erőforrások tervezése
- 6. fejezet: Személyzetbeszerzés: Toborzás és kiválasztás
- 6.1. A toborzás
- 6.1.1. A toborzás fogalma, előfeltételei és módszerei
- 6.1.2. A toborzás belső módjai
- 6.1.3. A toborzás külső módjai
- 6.1.3.1. A személyes kapcsolatok, a szájhagyomány
- 6.1.3.2. Az internet, a honlap, a közösségi háló
- 6.1.3.3. Az iskolákkal történő kapcsolattartás
- 6.1.3.4. Az együttműködés szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel
- 6.1.3.5. Az állásbörzék
- 6.1.3.6. A nyílt (toborzási) nap
- 6.1.3.7. A munkaerő-közvetítés és -kölcsönzés, az on-site menedzsmentés a try and hire
- 6.1.3.8. Az interaktív hirdetéses keresés
- 6.1.3.9. Az újság- és egyéb hirdetés, a pályázat
- 6.1.3.10. A saját adatbank – Tehetségbank
- 6.1.3.11. Az utcáról történő felvétel
- 6.1.3.1. A személyes kapcsolatok, a szájhagyomány
- 6.1.4. A leggyakoribb toborzási hibák
- 6.1.1. A toborzás fogalma, előfeltételei és módszerei
- 6.2. Kiválasztás
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 6.1. A toborzás
- 7. fejezet: Személyzetbeszerzés: Alkalmazás és beillesztés
- 7.1. Alkalmazás
- 7.2. Beillesztés és beilleszkedés
- 7.2.1. A beillesztés fogalma, érintettjei
- 7.2.2. A beillesztési idő hossza
- 7.2.3. A beillesztési program célja
- 7.2.4. A beillesztést befolyásoló tényezők
- 7.2.5. A közvetlen felettes feladatai a beillesztés folyamatában
- 7.2.6. A beillesztési program szakaszai és elemei
- 7.2.7. Beillesztési coaching
- 7.2.8. On-boarding
- 7.2.9. A munkahelyi beillesztés kockázatai
- 7.2.1. A beillesztés fogalma, érintettjei
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 8. fejezet: Teljesítménymenedzsment, teljesítményértékelés
- 8.1. A teljesítménymenedzsment körülhatárolása
- 8.2. A teljesítményértékelés fogalma és körülhatárolása
- 8.3. A teljesítményértékelés főbb szempontjai
- 8.4. Az értékelő elbeszélgetés
- 8.5. Teljesítményértékeléssel kapcsolatos hibák és torzítások
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 9. fejezet: Motivációs és javadalmazási rendszerek
- 10. fejezet: Emberi erőforrás – képzés és fejlesztés
- 10.1. A felnőttkori tanulás szükségessége
- 10.2. A személyzetfejlesztés
- 10.3. A felnőttkori tanulás sajátosságai; a felnőttek oktatásának-képzésének sajátos módszerei
- 10.4. A képzési igények megállapítása (kompetenciamérés); képzés-tervezés
- 10.5. A képzések lebonyolításával kapcsolatos feladatok
- 10.6. A tanfolyam eredményességének értékelése
- 10.7. A munkatársak fejlesztésének sajátos formái (coaching, mentoring)
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 11. fejezet: Esélyegyenlőség a munka világában
- Fókuszban a nemek közti esélyegyenlőség
- 11.1. Az esélyegyenlőség szerepe és jogi szabályozása az EU-ban és Magyarországon
- 11.1.1. Az egyenlő bánásmód, az esélyegyenlőség, egyenlő esélyek politikája a Közösségi jogszabályok tükrében
- 11.1.2. A magyar esélyegyenlőség jogi szabályozása
- 11.1.3. „Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról” (2003. évi CXXV. törvény) szóló törvény bemutatása
- 11.1.4. Az egyenlő bánásmód követelményének érvényesítése a foglalkoztatásban
- 11.1.1. Az egyenlő bánásmód, az esélyegyenlőség, egyenlő esélyek politikája a Közösségi jogszabályok tükrében
- 11.2. A hátrányos helyzetű munkavállalói csoportok
- 11.3. Az esélyegyenlőségi terv szerepe a munka világában
- 11.4. A pályázati elvárások az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében
- 11.5. A munkahelyek megítélése az esélyegyenlőség előmozdítása kapcsán
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- Fókuszban a nemek közti esélyegyenlőség
- 12. fejezet: Az emberi erőforrás menedzsment információs rendszere (HR a XXI. században)
- 12.1. Az emberi erőforrás menedzsment környezete: információs kor és információs társadalom
- 12.2. Az emberi erőforrás menedzsment informatikai támogatása: tegnap és ma
- 12.3. Az elektronikus emberi erőforrás menedzsment története, funkciói
- 12.4. Az elektronikus emberi erőforrás menedzsment megoldások hatásai: előnyök és hátrányok
- 12.5. Az elektronikus emberi erőforrás menedzsment és a munkavállaló: az internet „mindent visz”
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 12.1. Az emberi erőforrás menedzsment környezete: információs kor és információs társadalom
- 13. fejezet: A humáncontrolling, a controlling rendszer funkcionális részrendszere
- 13.1. A humán controlling és annak kialakulása Magyarországon
- 13.2. A humán funkcionális controlling kapcsolata a controlling rendszer más elemeivel
- 13.3. A stratégiai humán controlling
- 13.4. Az operatív humán controlling
- 13.5. A humán controlling jelentési rendszere
- 13.6. A humán controlling alapvető mutatószámai
- 13.6.1. A foglalkoztatási hatékonyság elemzése
- 13.6.2. A létszámösszetétel alakulása (lásd 5. fejezet)
- 13.6.3. A személyi jellegű költségek hatékonysága
- 13.6.4. Fluktuációval kapcsolatos mutatószámok
- 13.6.5. A toborzási folyamat outsourcing mutatói
- 13.6.6. Képzésmegtérülés mutatószámai
- 13.6.7. A HR-részleg felkészültségi (hatékonysági) mutatószámai
- 13.6.1. A foglalkoztatási hatékonyság elemzése
- 13.7. A humán controlling informatikai támogatása
- 13.8. Összegező gondolatok a humán erőforrás funkcionális controlling rendszer kialakítására
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések
- 13.1. A humán controlling és annak kialakulása Magyarországon
- Ábrák jegyzéke
- Táblázatok jegyzéke
- Mellékletek jegyzéke
- Mellékletek
- 2.1. számú melléklet
- 2.2. számú melléklet
- 3.1. számú melléklet
- 3.2. számú melléklet
- 3.3. számú melléklet
- 4.1. számú melléklet
- 6.1. számú melléklet
- 6.2. számú melléklet
- 6.3. számú melléklet
- 6.4. számú melléklet
- 6.5. számú melléklet
- 6.6. számú melléklet
- 7.1. számú melléklet
- 7.2. számú melléklet
- 7.3. számú melléklet
- 8.1. számú melléklet
- 8.2. számú melléklet
- 8.3. számú melléklet
- 10.1. számú melléklet
- 10.2.A. számú melléklet
- 10.2.B. számú melléklet
- 10.3. számú melléklet
- 10.4. számú melléklet
- 11.1. számú melléklet
- 11.2. számú melléklet
- 11.3. számú melléklet
- 2.1. számú melléklet
Kiadó: Wolters Kluwer Kft.
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 295 617 6
A könyv szerzői - több felsőoktatási intézmény (Eger, Gödöllő, Miskolc, Szeged és Pécs) HR iránt elkötelezett oktatói és kutatói - egy egységes, az emberi erőforrás gazdálkodással kapcsolatos felfogás bemutatását tűzték ki célul. A kiadvány a nemzetközi és hazai sztenderdeknek megfelelő témaköröket mutatja be, de elsődleges célja, hogy az elmúlt években megjelenő új módszereket, fogalmakat, eszközöket és gyakorlatokat ismertesse.
Egyes fejezetei önmagukban is értelmezhetőek, így a könyv alkalmas különböző oktatási intézmények különböző tantárgyainak oktatására is.
Hivatkozás: https://mersz.hu/matiscsakne-emberi-eroforras-gazdalkodas//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero