Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Média: kultúra és kereskedelem határán

A média, ezen belül is különösen az audiovizuális szolgáltatások szabályozását nagymértékben határozza meg annak kettős természete: gazdasági és kulturális jellege [→ 6.]. A kulturális termékek (áruk, szolgáltatások) kereskedelmének megítélése mögött a kultúra fogalmával kapcsolatos eltérő megközelítések rejlenek. A fő kérdés az, hogy a kultúrát a kínálat és kereslet szabálya által vezérelt üzleti tevékenységnek kell-e tekinteni, vagy a nemzeti örökség olyan részének, amely különleges elbánást érdemel. A filmre és a televíziós médiaszolgáltatásra kiemelten hatékony kulturális médiumként tekintenek pl. Franciaországban, Kanadában vagy Dél-Koreában, és komplex eszközrendszert fejlesztettek ki nemzeti audiovizuális termékeik gyártásának és bemutatásának támogatására és fenntartására.324 Míg a gazdasági/piaci megközelítés mögött elsősorban anyagi, addig a kulturális mögött jellemzően inkább közösségi (közérdekű) motivációkat, indítékokat kell keresni [→ 3.1.].325

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave