Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A) A közerkölcs és a pornográfia megjelenése a jogrendszerben

A Grtv. rendelkezései reklámtilalmakat és -korlátokat határoznak meg, amelyek egy része kifejezetten a fiatalkorúak, illetve gyermekkorúak erkölcsi fejlődését védi, általában, tehát mindenfajta reklámmal szemben. Így pl. tilos közzétenni olyan reklámot, amely „fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésüket károsíthatja, kedvezőtlenül befolyásolhatja, különösen, ha erőszakra vagy szexualitásra utal, azt ábrázolja, illetve ha a gyermek- és fiatalkorúakat veszélyes, erőszakos, továbbá a szexualitást hangsúlyozó helyzetben mutatja be” [8. § (1)–(3) bek.]. A reklámtilalmak egy másik csoportja a pornográf reklámokkal foglalkozik. E korlátozások a társadalom valamennyi tagjának erkölcseit védik (és legalább annyira óvják a magánszférát, valamint az emberi méltóságot, elvégre meggátolják azt, hogy az efféle reklámok az arra specializálódott üzleteken kívül, az azoktól tartózkodni kívánó ember akaratától függetlenül a mindennapi élet részévé váljanak). E rendelkezések alapján tilos közzétenni – a szexuális árukon vagy a szexuális áruk üzletén kívül – a pornográf reklámot, szexuális szolgáltatás vagy olyan áru, illetve olyan emeltdíjas távközlési szolgáltatás reklámját, amely szexuális ingerkeltésre irányul [9. § (1)–(4) bek.]. Pornográfnak minősül a nemiséget súlyosan szeméremsértő nyíltsággal történő ábrázolás, különösen a nemi aktus vagy nemi szerv nyílt ábrázolása [9. § (1) bek.].

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave