Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A kereskedelmi kommunikáció fogalma az Európai Unióban

Az Európai Bizottság Európai Kereskedelmi Kommunikációról szóló Zöld Könyve [Brüsszel, 08. 05. 1996. COM(96) 192 final] 1996-ban a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó tagállami rendelkezések közötti ellentmondás feloldására tett kísérletet. Az új információs és kommunikációs technológiák alkalmazása révén a határokon átnyúló kereskedelmi kommunikáció szerepe egyre inkább nőtt, az Unió-szerte jelenlévő reklámozók a kereskedelmi kommunikáció eltérő nemzeti szabályozásából eredően korábban számos akadályba ütköztek. Szükségessé vált az általános és speciális tilalmak, valamint a korlátok közösségi szintű felülvizsgálata és a magas szintű fogyasztóvédelem biztosítása.523

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave