Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Ön- és társszabályozás a reklámpiacon

A reklámiparágat mind hazai, mind európai szinten rendkívüli szervezettség jellemzi. Ez abban is megmutatkozik, hogy az önszabályozás keretében a jogszabályi rendelkezéseken túlmutató etikai elvárásokat fogalmaznak meg magukkal szemben, amelyek betartása önkéntes alávetés alapján, hatékony szakmai ellenőrzés mellett történik. Az első magyar reklámetikai kódex 1981-ben jelent meg, míg a legújabb 2015 februárjában került elfogadásra. A reklámszakma meghatározó szakmai önszabályozási eszköze a Magyar Reklámetikai Kódex, amelyben a jogszabályi rendelkezésekhez mérten részletesebb, a gyakorlatban alkalmazható etikai rendelkezések találhatóak.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave