Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A kereskedelmi közlemény tartalmára vonatkozó korlátok

Nem tehető közzé médiatartalomban vallási vagy világnézeti meggyőződést sértő kereskedelmi közlemény [Smtv. 20. § (5) bek.]. Az ORTT 1759/2008. (IX. 24.) sz. határozata a Bibliából vett idézetet alkalmazó reklámszpot kapcsán kifejtette, hogy „vallási utalásokat, szakrális attribútumokat hagyományosan rendszeresen tartalmaznak reklámok. Valamely szakrális tárgy, szöveg vagy történet puszta átemelése szekurális/profán környezetbe önmagában még nem minősül a Médiatörvény[be] (…) ütközőnek (…) ezeket a reklámokat igen gyakran érezzük ellentétesnek a közízléssel, ám az ezekkel szembeni fellépés nem hatósági, hanem például az önszabályozó szervezetekre háruló feladat”.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave