Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A támogatás fogalma

A támogatásnak (sponsorship) az AVMS irányelv által liberalizált szabályait az Smtv. és az Mttv. együttesen ültették át a magyar jogrendszerbe. A támogatás minden esetben egy vállalkozás által nyújtott anyagi hozzájárulás, amelyet az médiatartalom-szolgáltatók vagy médiatartalmak finanszírozására nyújt abból a célból, hogy saját vagy más nevét, védjegyét, arculatát, tevékenységét vagy termékeit népszerűsítse. A támogatás tehát kifejezetten népszerűsítés céljából nyújtott, vagyoni értékkel bíró hozzájárulás; a kereskedelmi közlemény nem maga a támogatás, hanem a támogatói közlemény megjelenítése. Ez a támogatást nyújtó nevének, védjegyének, arculatának vagy termékének megjelenítését jelenti.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave