Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A termékmegjelenítés fogalma

Termékmegjelenítésről tehát a műsorszámokban, azok cselekményében vagy tartalmából következően megjelenő, abba dramaturgiai eszközökkel beépített kereskedelmi közlemény esetében beszélhetünk. A hatályos szabályozás előtt a termékmegjelenítéssel a műsorszolgáltatók több esetben próbáltak élni, és idővel az ORTT igen szűk körben ʻel is nézte’ alkalmazását. E körbe kizárólag a fikciós műfajok tartoztak, de azok is csak akkor, ha a termékmegjelenítés dramaturgiailag beépült a tartalomba, és nem kapcsolódott hozzá pénzmozgás [258/1997. (XI. 5.) és 523/2001. (IV. 11.) ORTT határozatok]. Elnéző volt továbbá az ORTT a kulturális kiadványok, zenei felvételek, honlapok esetében is, ha csak tájékoztató jelleggel történt a megjelenítés, és nem hívta fel a közönséget annak igénybevételére [243/2002. (I. 31.) ORTT hat.]. Egyéb esetekben egy termék műsorszámban való megjelenítését burkolt reklámnak minősítette.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave