Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Tájékoztatás a termékmegjelenítés tényéről

Annak érdekében, hogy a burkolt kereskedelmi közlemény tényállása ne valósulhasson meg, a nézőket és a hallgatókat a termékmegjelenítés tényéről a termékmegjelenítést tartalmazó műsorszám elején és végén, valamint a műsorszámot megszakító reklámokat követően a műsorszám folytatásakor – optikai vagy akusztikus módon történő figyelemfelhívással – egyértelműen tájékoztatni kell [Mttv. 31. § (2) bek.]. E tájékoztatási kötelezettség teljesítésével adja a közönség tudtára a médiaszolgáltató, hogy a szerkesztett tartalomban gazdasági tartalommal, termékmegjelenítéssel fog találkozni. Miután a tájékoztatás megtörtént, a tartalom természetével a fogyasztónak tisztában kell lennie, így a természetét tekintve megtévesztő közzététel – ha a tartalom valóban nem lépi túl a termékmegjelenítésre jellemző népszerűsítés szintjét – nem valósulhat meg.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave