Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


C) Az új reklámtechnikák szabályai

Új, szabályozott reklámtechnikának minősül a virtuális reklám és az osztott képernyős reklám. „A virtuális reklám digitális technikával vagy más módon a műsorjelbe, illetve a műsorszámba utólagosan beillesztett reklám” (Mttv. 203. § 72. pont). Ekkor a reklám utólagosan kerül beépítésre a műsorszámba (pl. egy filmbeli hirdetőoszlopra digitális technikával történő ʻrávetítés’, amelynek révén a közönség a reklám megrendelőjének hirdetését, és nem a forgatáson a kamera által ʻlátott’ képet érzékeli).

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave