Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A sajtótermékek tartalmát érintő szabályozás

Az új szabályozás – differenciáltan [→ 19.7.] – a médiapiac valamennyi szereplőjére, így a nyomtatott és az internetes sajtótermékekre nézve is megállapít kötelezettségeket. A sajtóra vonatkozóan a szabályozás az egyes sajtótermékekkel szemben érvényesíthető negatív tartalmú, azaz tartózkodást előíró, konkrét tartalmi kötelezettségeket állapít meg [ez alól csupán egyes reklámszabályok képeznek kivételt, l. Smtv. 20. § (1)–(2) és (8) bek.].

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave