Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A közszolgálati média kulturális missziója

Nem nehéz belátni, hogy a szórakoztatás dominanciája kiszorította az igényes tájékoztatást, a közvitákat, egyáltalán, az igényesebb kultúrát a tömegmédiából. Miközben „halálra szórakozzuk magunkat”,712 a média bizonyos olyan, korábban ellátott társadalmi funkcióinak betöltése – amelyek biztosítására más alternatív megoldás nem áll rendelkezésre – ellehetetlenül. Ha az állam gondoskodni kíván ezek megvalósulásáról, egyfelől szükséges ehhez önálló médiaszolgáltatókat fenntartania, másfelől pedig a kötelezettségek egy részét szélesebb körben is elő kell írnia. A közszolgálati médiának ugyanakkor a médiapiac integráns részének kell maradnia, nem vonulhat ki teljesen a piaci versenyből, de nem is szállhat be abba teljes erejével. Óvatosan egyensúlyoznia kell, szem előtt tartva a létét igazoló alapvető értékek képviseletét, azokat népszerűen, fogyasztható formában megjelenítve.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave