Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Az elektronikus hírközlési jog piacszabályozási módszere

A bevezetőben utaltunk rá, hogy az európai elektronikus hírközlés szabályozás elsősorban piacszabályozás, amelynek célja a verseny élénkítése és fenntartása. Minthogy az elektronikus hírközlő hálózatok sok esetben nem kettőzhetők meg párhuzamosan, ezért olyan szabályozási koncepció került kidolgozásra, amely a már kiépített hálózatokon biztosítja a versenyt azáltal, hogy hozzáférés biztosítási kötelezettséget ró a ʻmegkerülhetetlen’ hálózat tulajdonosára. Minthogy ez érinti a kötelezett vállalkozás tulajdonhoz való jogát, ezért fontos volt, hogy a szabályozás a terhet arányosan rója ki. Különösen is fontos az arányos beavatkozás elve egy olyan iparág esetében, mint amilyen az elektronikus hírközlés, amelyet nagyfokú technológiai innováció jellemez.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave