Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Bevezetés és az alapvető szabályrendszer

A médiapiac versenyjogi szempontból sajátos piacnak tekinthető. (Különösen fontos már most felhívni a figyelmet arra, hogy a „médiapiac” több értelemben is szerepel a fejezetben. Egyrészt versenyjogi értelemben kitérünk az érintett piacok meghatározhatóságára, másrészt használjuk az Mttv. értelmében, valamint köznapi értelemben is a kifejezést, ezért az olvasó számára különösen fontos annak szem előtt tartása, hogy éppen milyen értelemben vizsgáljuk az adott kérdést.) Az alábbiakban látni fogjuk, hogy a versenyjogban használt klasszikus módszerek, bár kétségkívül hasznosak, mégis csak bizonyos fenntartásokkal alkalmazhatóak. Az alábbi részekben áttekintjük a versenyjogi elemzés klasszikus eszköztárát, majd megvizsgáljuk, milyen egyéb módszerek jönnek szóba egy-egy konkrét esetelemzése kapcsán.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave