Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Az érintett piacok meghatározása a médiapiacokon

A médiapiac versenyjogi szempontból rendkívül érdekes, ugyanis az versenyjogi értelemben nem mondható piacnak. Fontos tehát itt leszögezni, hogy versenyjogi szemszögből a médiapiac nem értelmezhető mint érintett piac.872 Az érintett piac az egymással helyettesíthető termékek összességéből áll egy adott földrajzi területen. Az ún. médiapiac rendkívül összetett, egymást részben helyettesítő, részben nem helyettesítő termékekből áll.873 Fontos itt is hangsúlyozni, hogy a versenyjogi gyakorlatban az érintett piacokat mindig egyedileg kell meghatározni alapvetően a keresleti-kínálati helyettesíthetőség alapján. Az alábbiakban látni fogjuk, hogy az Mttv. és a versenyjogi gyakorlat nehezen egyeztethető össze a helyettesíthetőség szempontjából. Míg az előbbi a média tartalom nyilvánossághoz való eljuttatását helyezi középpontba, addig a versenyjog a termékek és szolgáltatások helyettesíthetőségére összpontosít.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave