Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A koncentráció mérésének hagyományos eszközei a versenyjogban

Korábban említettük, hogy az érintett piacok meghatározása miként történik. A meghatározást követően a vállalkozásokhoz piaci részesedések rendelhetőek. A piaci részesedést mindig az érintett piacra leginkább jellemző tényező alapján szükséges meghatározni. Ez történhet többek között árbevétel, eladott mennyiség vagy például gyártási kapacitás alapján. A piaci részesedéseket százalékban határozzuk meg, ahol is a teljes piac a 100 százalék, a vállalkozásokra jutó piaci részesedések pedig 0–100 százalékig terjedhetnek. A piaci részesedés azonban lényegében kiindulási alapnak tekinthető csak, tekintettel arra, hogy önmagában kevés információval szolgál. A piaci részesedések tudatában határozható meg a piac koncentrációja.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave