Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A médiapolitika, audiovizuális politika és médiaszabályozás fogalma az EU-ban

Az EU médiapolitikája egy olyan ágazati politikának tekinthető, mely az Európai Unió szakpolitikái között a kultúra-, oktatás- és ifjúságpolitikán belül helyezkedik el. Elnevezése audiovizuális- és médiapolitika (audiovisual and media policies).218 Az EU audiovizuális és médiapolitikája tartalmának pontos meghatározásával és a két politika elhatárolásával adós a szakirodalom. Ami tény, hogy a Bizottság e két politikát együtt tárgyalja és kezeli, tartalma pedig – köszönhetően a változó médiakörnyezetnek és az erre reagáló bizottsági politikának – dinamikusan változik. Jelenleg tartalmát az ún. Digitális menetrend219 határozza meg, mely az EU növekedési stratégiájának (Európa 2020) egyik pillérét képezi.220 A médiapolitikákat (media policies) a Bizottság „tartalom és média” címszó alatt kezeli a Digitális menetrend alapján, együtt például a digitális kultúrával.221

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave