Gellén Márton, Hosszú Hortenzia, Szabó Tamás

Közpolitika

Bevezetés, összehasonlítás, fejlesztés


Oktatáspolitika

Nehéz általános értelemben vett oktatási politikáról írni, hiszen az óvodai nevelés, az iskolai, középiskolai közoktatás, a felsőoktatás, a szakképzés, felnőttképzés mind-mind elkülönült szervezetrendszerrel, szabályozókkal, alanyi körrel és hagyományokkal rendelkező terület. A szervezett oktatás Európában egyházi eredetű, azonban gyökerei jóval korábbra nyúlnak vissza. A nagy ókori, keleti kultúrák már figyelmet fordítottak a szervezett államapparátus tagjainak kiválasztására és képzésére, különös tekintettel a mezőgazdasági ismeretekre. Olyan közös vállalkozásokhoz, mint az öntözési kultúrákhoz elengedhetetlen csatornaépítések, kizárólag megalapozott szakismerettel lehetett hozzálátni.610

Közpolitika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 295 626 8

Mi a közpolitika? Milyen politika az, ami eleve nem „köz-”? Sokan még mindig hajlamosak rácsodálkozni, hogy ilyen is van. Pedig a jogi szemléletű közigazgatás csak csigahéj lakó nélkül: szilárd, tartós, de önerőből nem jut sehová.

A közpolitika lényege is ez: ha az emberi közösségnek már van jogállami, demokratikus és remélhetőleg hatékony szervezete, akkor érdemes lenne e szervezetet olyan tevékenységek felé irányítani, amelyek lehetőleg ésszerűek, és a közösség érdekét szolgálják. A közpolitika erre kínál eszköztárat: fogalmakat, gondolatokat, módszereket, elolvasható szakirodalmat, társakat, akikkel fontos tartalmi felismeréseket meg lehet osztani.

A könyv szerzői és lektorai egyetemi oktatók. Amellett, hogy kézikönyvként is forgatható, a kiadvány tankönyvként szolgál a Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatói számára.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gellen-hosszu-szabo-kozpolitika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave