Demeter Krisztina (szerk.)

Termelés, szolgáltatás, logisztika


Ellenőrző kérdések és feladatok
  1. Milyen teljesítményjellemzők határozzák meg az üzleti teljesítményt? Mutassa be az üzleti teljesítmény működési, piaci és pénzügyi szintjének főbb elemeit, ezek egymásra épülését!
  2. Mit jelent a hatékonyság fogalma?
  3. Mi az értékteremtő folyamatok szerepe az üzleti teljesítmény alakulásában? Mutasson példákat arra, hogy működési döntések hogyan befolyásolják egy vállalat teljesítményét!
  4. Mire használható a Du Pont modell logisztikai kiterjesztése?
  5. Mutassa be a pénzkonverziós ciklust! Hogyan csökkenthető a pénzkonverziós időszak?
  6. Mit jelent és hogyan kapcsolódik egymáshoz a teljesítménymérés, a teljesítménymenedzsment és az üzletfejlesztés fogalma?
  7. A vállalati felső vezetés számára elegendőek-e a pénzügyi információk a cég teljesítményének értékeléséhez? Válaszát indokolja!
  8. Milyen kritikák fogalmazódtak meg a hagyományos teljesítménymérési megközelítésekkel kapcsolatban, s milyen főbb fejlődési irányok azonosíthatók az üzleti teljesítménymérés fejlődésében?
  9. Mit jelent az információs irónia fogalma?
  10. Használhatja-e egy az iparágában egyértelműen piacvezető cég a benchmarkingot? Válaszát indokolja!
  11. Mutassa be a teljesítménymutatók többszempontú csoportosítását, s említsen példákat az egyes típusokra!
  12. Milyen elvárások fogalmazhatók meg az átfogó teljesítménymenedzsment megközelítésekkel kapcsolatban? Milyen módszerek sorolhatók ide?
  13. Mire épül a tevékenységalapú menedzsment (ABM), s milyen előnyei lehetnek a használatának?
  14. Hogyan illeszkednek az értékteremtő folyamatok menedzsmentjének döntései a Balanced Scorecard rendszerébe?
  15. Mutassa be a teljesítményprizma logikáját! Hogyan jelenik meg a megközelítésben az értékteremtő folyamatok és az ellátási lánc koncepciója?
  16. Hogyan használhatók a teljesítménymérés és a teljesítménymenedzsment megközelítései az ellátási láncban?

Termelés, szolgáltatás, logisztika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 295 608 4

A Budapesti Corvinus Egyetem Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszékének könyvét ajánljuk, egy olyan könyvet, amely az oktatásban, gyakorlatban, kutatásban felhalmozott mintegy két évtizedes kollektív tudásanyagra épít. A „Termelés, szolgáltatás, logisztika” a felsorolt területek stratégiai vonulataira helyezi a hangsúlyt, stratégiai döntéseket, magyarázatokat, összefüggéseket felsorakoztatva azzal a céllal, hogy az Olvasók döntéseiket tudatosan és körültekintően tudják meghozni. Külön figyelmet szentel a hálózatos gazdaságnak, a globalizációnak, a szolgáltatások rendkívüli megerősödésének, vagy a fenntarthatóság kérdéseinek és következményeinek. A jól strukturált elméleti kereteket, fogalmakat, összefüggéseket számos gyakorlati példával támasztja alá, így azokat érthetővé teszi az elmélettől távolabb elhelyezkedő Olvasók számára is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/demeter-termeles-szolgaltatas-logisztika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave