6.1. táblázat. A vállalati és marketingcélok kapcsolata
Vállalat
Vállalati/üzletági cél
Ansoff-mátrix
Marketingcél
Mérhető célkitűzések
Kereskedelmi bank
5 százalékos piacbővülés, piackiaknázás útján, új ügyfelek akvirálása a meglévő célcsoporton belül
Piackiaknázás:
Régi termék/Régi piac
Bank kisvállalkozói ügyfélkörének bővítése a következő üzleti évben
  • kisvállalkozások 8 százalékának számlavezető bankjává válni az üzleti év végéig
  • kisvállalkozói szegmensben a banki megbízások átlagos számát másfélszeresére növelni az üzleti év során
  • a „megbízható bank” kifejezés említése esetén a vállalatra elsőként asszociálók aránya 75 százalék legyen az üzleti év végére
Borkereskedés
10 százalékos árbevétel-növekedés elérése új szegmensek elérésével
Piacfejlesztés:
Régi termék/Új piac
Új szegmens elérése egy új értékesítési csatorna (webshop) létrehozásával
  • a vállalat eladásainak 15 százaléka webshopon keresztül történjen egy év alatt
  • a webshopon történő vásárlás lehetősége a új szegmens 90 százaléka számára ismert legyen
Szerszámgépgyártó vállalat
Innovatív, piacvezető pozíció fenntartása, termékfejlesztés, 5 százalékos piacbővülés mellett
Termékfejlesztés:
Új termék/Régi piac
Egy új szerszámgép piaci bevezetése a már meglévő ügyfelek számára a következő üzleti évben
  • az üzleti év során a bevezetett termékből 3000 darab értékesítése a piacon
  • a célcsoport 60 százalékában „top of mind” kategóriába kerülni a spontán említések során
Édesipari vállalat
8 százalékos piacbővülés elérése az üzleti év során, külföldi piacra lépéssel, új termék bemutatásával
Diverzifikáció:
Új termék/Új piac
Egy kiskereskedelmi egység megnyitása a pozsonyi piacon, új édesipari termékcsalád bemutatása a következő üzleti évben
  • két év alatt meghatározott forgalom elérése
  • a vállalat márkaismertségének megteremtése az új piacon
Forrás: Saját szerkesztés