Közvetlen módszerek |
Közvetett módszerek |
Felelevenítés | |
---|---|---|---|
tárgyak/élőlények/események bemutatása természetes vagy ahhoz kapcsolódó környezetükben | tárgyak/élőlények/események bemutatása természetes vagy ahhoz kapcsolódó környezetükön kívül | a múlt például szerepjátékkal történő bemutatása | |
1. Személyes bemutatás | |||
a bemutatás egy/több személy közreműködésével történik, aki(k) mesél(nek)/előad(nak)/válaszol(nak) |
|
|
|
2. Részvétellel működő eszközök | |||
olyan eszközök, melyek a látogatók közreműködését/részvételét is feltételezik a bemutatás során, feltételezve, hogy a látogató látásán kívül több érzékszervére is hatással lehet |
|
|
|
3. „Élő display” eszközök | |||
olyan eszközök, melyek elősegítik az élőlények, szimultán történő események bemutatását, a látogató aktív közreműködése nélkül |
|
| |
4. Statikus display eszközök | |||
inaktív eszközök, melyek nem folyamatukban/működésük közben, a látogató bevonása nélkül mutatják be a tárgyakat/élőlényeket/eseményeket |
|
|
|
5. „Ketyerék” | |||
mechanikus, optikai, elektromos, holografikus, virtuális eszközök, melyek hangot, fényt, mozgást és illatot is képesek rekonstruálni a valósághűbb élmény elérése, illetve a látogatóval való jobb kommunikáció megteremtése érdekében |
|
|
|