2.5. táblázat. Primer kutatási módszerek közötti kapcsolatok bemutatása példák segítségével
 
Kvalitatív
Kvantitatív
Leíró
Ok-okozati
Megkérdezés
Megfigyelés
Feltáró
Fókuszcsoportos beszélgetés a szolgáltatóváltáshoz vezető folyamat és az azt befolyásoló tényezők hatásmechanizmusainak megértése végett
Adatbányászat során előre nem definiált összefüggések feltárása, azonosítása
Egy szervezet döntéshozatali folyamatának dokumentálása belső erőviszonyok feltárása céljából
Fogyasztói magatartás lehetséges mozgatórugóinak azonosítása egyéni mélyinterjúk alapján
Egyéni mélyinterjú az online vásárlással kapcsolatos averziók azonosítására
Versenytársak weboldalainak felkeresése értékesítési stratégiáiknak megismerése miatt
Következtető
(Nem szerencsés, csak ha kvantitatív módszer nem alkalmazható)
Regressziós modell a marketingráfordítások forgalomra gyakorolt hatásának számszerűsítésére
Egyes szegmentumok lojalitási szintjének meghatározása kérdőíves megkérdezéssel célcsoportválasztás előtt
Az árakciók hatásának követése a szkenner adatok segítségével
Többször megismételt kérdőíves megkérdezés (tracking kutatás) a vevői elégedettség változásának mérésére
A médiamegjelenések számának követése a vállalat PR-tevékenységének ellenőrzése végett
Kvalitatív
 
 
Esetelemzések, narratív elemzések során viselkedésminták, szokások azonosítása
Szakértői interjúk egy iparágban előretörő vállalat sikerét befolyásoló tényezők azonosítása érdekében
Mélyinterjú során feltett közvetlen kérdések: „Le tudná írni, mit érzett, amikor a polcon nem találta a kedvenc márkáját?”
Fiatalok szórakozóhelyeinek felkeresése az adott miliő jobb átélése végett
Kvantitatív
 
 
Fogyasztók általános vásárlási szokásainak megismerése nagymintás, standard kérdőíves megkérdezés segítségével
Kísérlet: bolti kihelyezési módok forgalomra gyakorolt hatásának mérése szkenner adatokkal
Népszámlálás
Műszeres televíziónézettség mérése több száz háztartásból álló panelen
Leíró
 
 
 
 
Nagymintás, standard kérdőíves megkérdezés a fogyasztók márkaismereti szintjének meghatározása érdekében
Álcázott vásárlás az eladószemélyzet viselkedésének jellemzésére
Ok-okozati
 
 
 
 
Kísérlet: különböző csomagolású üdítőitalok íztesztje írásbeli kérdőívvel
Kísérlet: bolti kihelyezés hatásának mérése szkenner adatokkal