A fogyasztás szociológiája
Tartalomjegyzék
- A fogyasztás szociológiája
- Impresszum
- A szerzőről
- Előszó
- 1. fejezet. A fogyasztásszociológia elméleti áttekintése
- 2. fejezet. Életstílus és fogyasztás
- 2.1. Bevezetés
- 2.2. Az életstílus fogalmának elméleti megközelítései
- 2.3. Életstílus-kutatások hazai és nemzetközi gyakorlata történeti áttekintésben
- 2.4. Az életstílus-kutatások módszertana
- 2.5. Életstíluscsoportok
- 2.6. Következtetések és új kutatási irányok
- 2.7. Ellenőrző kérdések
- 2.8. Felhasznált irodalom
- 2.1. Bevezetés
- 3. fejezet. Fenntartható fogyasztás és zöld szemlélet
- 3.1. Bevezetés
- 3.2. A fenntartható fogyasztáshoz vezető út
- 3.3. Tudatos fogyasztás
- 3.4. Megoldás: úton a fenntartható fejlődés felé
- 3.5. A fenntartható fogyasztás meghatározása
- 3.6. Jó gyakorlat: fenntartható fogyasztás a fesztiválokon
- 3.7. Következtetések és új kutatási irányok
- 3.8. Ellenőrző kérdések
- 3.9. Felhasznált irodalom
- 3.1. Bevezetés
- 4. fejezet. Fogyasztás és szabadidő
- 5. fejezet. Fogyasztói élmény és utazás
- 6. fejezet. Vásárlás
- 7. fejezet. A nemfogyasztás jelensége és a mögötte lévő trendek
- 8. fejezet. A fogyasztás etikai kérdései vs. etikus fogyasztás
- 8.1. Bevezetés
- 8.2. Az etika mint fogyasztói érték
- 8.3. Az etikus fogyasztás fogalmának meghatározása
- 8.4. A fogyasztói döntéseket befolyásoló etikai megfontolások
- 8.5. Az etikus fogyasztás történelmi gyökerei és fejlődése
- 8.6. Az etikus fogyasztói szegmentáció
- 8.7. Következtetések és új kutatási irányok
- 8.8. Ellenőrző kérdések
- 8.9. Felhasznált irodalom
- 8.1. Bevezetés
- Utószó
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2025
ISBN: 978 963 664 097 2
Sorozat: Marketing szakkönyvtár
ISSN: 2939-6115
Napjaink válságokkal teli világában a fogyasztás és a fogyasztói társadalom értelmezése ellentmondásokkal terhelt. Formádi Katalin könyve vállalja a kihívást, és a fogyasztásszociológia megszokott témái (életstílus, értékek, fogyasztói élmény stb.) mellett egyenrangúan szól a fenntartható és tudatos fogyasztásról, a nem fogyasztás jelenségéről és a fogyasztásetika kérdéseiről. A kötet alapos történeti áttekintést is nyújt a témáról, és a fogyasztás kutatását elméleti és empirikus eredmények, valamint gyakorlati példák segítségével mutatja be. Jó szívvel ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szeretnék megérteni a fogyasztás aktuális társadalmi összefüggéseit, legyenek akár diákok, tanárok vagy az üzleti élet szereplői. dr. Neulinger Ágnes ESSRG, vezető kutató Formádi Katalin hiánypótló műve a fogyasztás társadalomtudományi vizsgálatának komplex áttekintését nyújtja az olvasó számára. A könyv a fogyasztás szociológiájának történeti és elméleti gyökereitől indulva tárgyalja a modern fogyasztási trendeket, a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás releváns kérdéseit, valamint szakmai fogódzót ad a fogyasztói élmény mélyebb rétegeinek megismerése kapcsán. Az elméleti áttekintést gyakorlati példákkal ötvöző kötet véleményem szerint mind az oktatásban, mind pedig a fenntarthatósági szemléletet követő szakemberek számára egyaránt értékes, értékteremtő munka, amely meggyőződésem szerint kiemelten hozzájárul a fogyasztói magatartás jobb megértéséhez és a tudatosabb jövő formálásához. Prof. Dr. Csapó János egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet Marketing & Menedzsment szakmai folyóirat szerkesztőségi tag
Hivatkozás: https://mersz.hu/formadi-a-fogyasztas-szociologiaja//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero