2.1.5. The Methodology of Global Competence Development in the EFL Classroom
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Divéki Rita (2024): Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636640132 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p1 (2024. 12. 04.)
Chicago
Divéki Rita. 2024. Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132 (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p1)
APA
Divéki R. (2024). Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132. (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p1)
Global citizenship education and global competence development are not only about what teachers teach; they are also about how they teach it (Cates, 2002). To recapitulate, global citizenship education (GCED) is, by definition, an educational paradigm that aims at “empowering learners to engage and assume active roles, both locally and globally, to face and resolve global challenges and ultimately to become proactive contributors to a more just, peaceful, tolerant, inclusive, secure and sustainable world” (UNESCO, 2014, p. 15); while Global Competence (GC) is
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Divéki Rita (2024): Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636640132 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p3 (2024. 12. 04.)
Chicago
Divéki Rita. 2024. Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132 (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p3)
APA
Divéki R. (2024). Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132. (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p3)
the capacity to examine local, global, and intercultural issues, to understand and appreciate the perspectives and world views of others, to engage in open, appropriate and effective interactions with people from different cultures, and to act for collective well-being and sustainable development (OECD, 2018).
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Divéki Rita (2024): Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636640132 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p4 (2024. 12. 04.)
Chicago
Divéki Rita. 2024. Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132 (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p4)
APA
Divéki R. (2024). Developing Global Competence in the Hungarian EFL Classroom. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640132. (Letöltve: 2024. 12. 04. https://mersz.hu/dokumentum/m1171digc__26/#m1171digc_24_p4)
The following section first outlines some general characteristics of GCED pedagogies (Section 2.1.5.1), then, it presents how teachers could create a suitable atmosphere for dealing with challenging topics in the classroom (Section 2.1.5.2). Finally, it describes what kind of activities could be used to develop students’ global competence in the English as a foreign language (EFL) class and details how different materials could introduce such activities (Sections 2.1.5.3–2.1.5.7).