700 szerző
600 mű
60 ezer
aktív felhasználó
– ezt kínálja szerzőinek a MeRSZ, azaz a Magyar Elektronikus Referenciamű Szolgáltatás, az Akadémiai Kiadó online okoskönyvtára.
A MeRSZ a legváltozatosabb tudományterületeket képviselő lektorált kézikönyveket, monográfiákat, tanulmányköteteket, felsőoktatási tankönyveket és jegyzeteket gyűjt és ad közre.
Célunk, hogy a hazai szerzők kéziratai a hagyományos kiadói gondozás és a rugalmas technológia révén minél gyorsabban és hatékonyabban eljussanak olvasóikhoz, minden korábbinál szélesebb körű terjesztést, nagyobb láthatóságot biztosítva a műveknek – a digitális megjelenés mellett akár nyomtatott formában is.
A MeRSZ-et folyamatosan fejlesztjük, tudása messze felülmúlja a jelenleg ismert egyéb e-könyves megoldásokét.
Minden digitális eszközön és környezetben reszponzív, egységes megjelenést nyújt.
Az Akadémiai Kiadó Magyarország legrégibb, 1828 óta működő kiadója. Folyamatosan bővülő nemzetközi és hazai tudományos folyóirat- és könyvportfóliójával, nemzetközi tudományos konferenciáival, illetve innovatív online tartalomszolgáltatási megoldásaival (MeRSZ.hu, Szotar.net, AKjournals.com) a közép-európai régió tudományos piacának vezető vállalata.
A kiadó alapítója és egyik tulajdonosa a Magyar Tudományos Akadémia, többségi tulajdonosa a Wolters Kluwer multinacionális információszolgáltató vállalat.
Egyre több egyetem és egyetemi kar dönt úgy, hogy egységesen a MeRSZ-en jelentetik meg tankönyveiket és jegyzeteiket:
A MeRSZ platform célja, hogy eszközfüggetlen felületen gyors és pontos navigációt biztosítson, alkalmazkodva a megváltozott digitális tartalomfogyasztási szokásokhoz.
Éppen ezért a hagyományos formátumok vizuális megoldásainak imitálása helyett a nagyfokú rugalmasságra és az online megjelenés nyújtotta lehetőségek kihasználására helyezi a hangsúlyt.
A megszokottól eltérő megjelenítés új megközelítést is kíván – kiadótól és szerzőtől egyaránt. A kéziratok elkészítésével kapcsolatos részletes tudnivalókat a Szerzői útmutatóban gyűjtöttük össze.
Könyvterv vagy kész, lektorált kézirat benyújtása
Szakmai bírálat
Formai ellenőrzés
Kiadói döntés
Technikai szerkesztés, feldolgozás, feltöltés
Olvasószerkesztés
Szerződéskötés
Kapcsolatfelvétel (kiadói szerkesztő)
Szerzői és kiadói ellenőrzés (korrektúra)
Javítás
Szerzői jóváhagyás
Publikálás
Marketing, terjesztés, utánkövetés
Bár a digitális kiadást tekintjük elsődlegesnek, az elmúlt évek megmutatták, hogy szerzőink részéről bár egyre csökkenő mértékben, de továbbra is érzékelhető igény van a hagyományos megjelenési formára is.
Éppen ezért kiadói folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy a beérkezett, szakmai és formai bírálaton elfogadott kéziratok számára a digitális kiadás mellett hatékony és gyors nyomtatott megjelenést tudjunk biztosítani.
A nyomtatott kiadás jellemzői:
A terjesztésről elsősorban a webshopunkon keresztül gondoskodunk, ahol igény szerinti utánnyomással biztosítjuk a folyamatos elérhetőséget.
A nyomtatott kiadás költsége
A 15 szerzői ívet nem meghaladó terjedelmű kéziratok esetén 500.000 Ft + áfa (MTA köztestületi tagoknak 400.000 Ft + áfa).
Egyéb esetben egyedi árkalkulációt készítünk.
Az ORCID azonosító (Open Researcher and Contributor ID) egy egyedi, személyes, maradandó kód, amely tökéletesen alkalmas a kutatók egyértelmű azonosítására.
Az ORCID azonosító használatának előnyei:
Az ORCID ID nemzetközileg elfogadott azonosító, sok kiadó már nem is fogad be megjelentetendő művet ORCID azonosító nélkül. Vannak intézmények, amelyek ellátják kutatóikat ORCID azonosítóval, mások kötelezik őket, hogy egyénileg regisztráljanak.
Az ORCID azonosító létrehozása rendkívül gyors és egyszerű:
Ha nem biztos abban, hogy létezik-e ORCID ID-je, ajánljuk, hogy keressen rá a nevére, mind ékezetes, mind ékezet nélküli változatban.
Részletes angol nyelvű információk az ORCID oldalán olvashatók.
Magyar nyelvű leírás a Könyvtári Figyelő 2017. 3. számában jelent meg.
Törekszünk arra, hogy mind szerzőinkkel, mind intézményeikkel szoros kapcsolatot ápoljunk annak érdekében, hogy valamennyi marketingtevékenységünk a lehető leghatékonyabb legyen. Marketingcsapatunk az alábbi csatornákat használja a MeRSZ-en megjelent művek népszerűsítésére:
Aktívan használjuk a közösségi média felületeit, hogy eljussunk a felsőoktatásban részt vevő polgárokhoz. Működtetünk Facebook-csoportokat és -oldalakat, rendszeresen futtatunk kampányokat a Facebookon, Instagramon és TikTokon. A külön ezekre a felületekre készíttetett tartalmakkal igyekszünk alkalmazkodni a platformok fiatalos, pörgős, kreatív jellegéhez és közösségéhez, és így is megmutatni a mersz.hu-t.
2018 végén indítottuk újtára a MeRSZ-blogot, melynek elsődleges célja a keresőoptimalizálási projektünk támogatása, de az oldalon eltöltött idő azt mutatja, az ide írt bejegyzéseket egyre többen olvassák is.
A MeRSZ oldalán a 2019-es évben nagyszabású keresőoptimalizálási projektet végeztünk, melynek eredményeként 2019 végére az év elejéhez képest 20-szor több alkalommal jelentek meg konkrét művek a keresőkben és 17-szer több átkattintást értünk el, míg az aktív felhasználók számát egy év alatt közel megdupláztuk. A projekt egy korábbi fázisról itt olvashat bővebben.
A keresőoptimalizálási tevékenységünket a jövőben is folytatjuk.
Rendszeres, érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak.
Gyakran megjelenünk eseményeken, ahol lehetőségünk nyílik népszerűsíteni a MeRSZ-et és találkozhatunk a hallgatókkal.
Rendszeres időközönként végzünk hallgatói kutatásokat különböző nagyságú mintákon, változatos mintavételi módszerekkel (a mélyinterjútól az online kérdőíves lekérdezésig). A kapott eredményeket elsősorban a szolgáltatás fejlesztése során hasznosítjuk, de marketingtevékenységünk finomhangolására is végeztünk már kutatást.
A közösségi médiában és általában az interneten való jelenlét ma már a siker elengedhetetlen feltétele, hiszen a mai szerzők ezeken a fórumokon találkozhatnak szélesebb olvasóközönségükkel. Az Ön kapcsolatai ugyanakkor azt is lehetővé teszik, hogy szélesebb szakmai közösséget is elérjen művével. Szeretnénk Önnek támogatást nyújtani abban, hogyan tud Ön is aktívan részt venni megjelent műve népszerűsítésében.
Annak érdekében, hogy a könyvéről a lehető legtöbben értesüljenek, javasoljuk, hogy népszerűsítse publikációját az alábbi csatornákon:
Nagyon hatékony eszköz, ha saját kapcsolati körében is terjeszti a hírt művéről. Az is jó megoldás, ha az Akadémiai Kiadó vonatkozó hírlevelét továbbküldi ismerőseinek.
Minden egyes publikációnak saját oldala van a mersz.hu-n (pl. Magyar irodalom)
Használja a linket saját promóciós tevékenységeihez, illessze be a hivatkozást
Könyve promóciójának egyik legjobb módja, ha aktív kapcsolatot tart fenn a célközönséggel a közösségi médián keresztül. Az alábbiakban bemutatjuk azokat az eszközöket, melyek segítségével a lehető legtöbbet kihozhatja a közösségi webes jelenlétéből.
A LinkedIn a legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldal, mely segít a jó hírnév megalapozásában és beszélgetések beindításában hasonló érdeklődésű emberek között.
A Twitteren híreket, rövid gondolatokat lehet nagyon gyorsan megosztani az Ön követőivel vagy a hashtagek (#) használatával másokkal is. Hatékony eszköz az olvasóközönséggel való napi szintű kapcsolattartásban is.
A Facebook a vezető közösségi hálózat, melyen profilt létrehozva hasonló érdeklődésű emberekkel veheti fel a kapcsolatot, és napi szinten kommunikálhat potenciális olvasókkal.
A ResearchGate egy díjmentes közösségi oldal, mely kifejezetten a különféle tudományágakban tevékenykedő kutatók számára lett kifejlesztve. Itt profilt létrehozva felveheti a kapcsolatot más, hasonló területen dolgozó kollégákkal, és publikációit naprakészen tartva adhat hírt legújabb eredményeiről. A ResearchGate-en nem regisztráltak is szabadon kereshetnek.
Az Ön online márkája bővítésének másik hatékony eszköze bármilyen audiovizuális állomány létrehozása a megjelent könyvéről vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen aktuális témáról. Ezeket az 1-5 perces anyagokat könnyű elkészíteni, majd közzétenni a YouTube-on, az iTunes-on, Spotify-on vagy más ingyenes megosztón. Ezekre az álományokra már külön is rá lehet keresni a Google-ban, így még szélesebb találati eredményt és lefedettséget jelenthetnek a műnek.
Előadóülés a könyv- és folyóirat-kiadás elindításának 190+1. évfordulója alkalmából
Időpont: 2019. április 11.
Helyszín: Larus Étterem és Rendezvényközpont
Előadóink:
Előadóülés és workshop
Az Akadémiai Kiadó szeretettel vár minden érdeklődőt az online könyv- és jegyzetpublikálás folyamatát, a folyóirat-kiadás legújabb trendjeit bemutató előadóülésre és workshopra.
A workshopon a résztvevők tapasztalt folyóirat-szerkesztők legjobb gyakorlatain, sikertörténetein keresztül tanulhatják meg a sikeres folyóirat-szerkesztés fogásait, megismerkedhetnek az open access publikálás folyamatával, előnyeivel.
A 2020 tavaszán kialakult egészségügyi veszélyhelyzet miatt az előadóülést és workshopot 2021-re halasztottuk.
Akadémiai Kiadó Zrt.
1117 Budapest
Budafoki út
187-189.
A épület III.
em.
Telefonszám:
+36 1 464 8220
E-mail:
ak@akademiai.hu
Kéziratbenyújtással, kéziratok leadásával kapcsolatos kérdések:
mersz@akademiai.hu
Ha már megjelent könyvét ajánlaná a MeRSZ-be:
mersz@akademiai.hu
...