author
Antal Zsuzsanna
author
Berács József
 
author
Boros Gábor
 
author
Falus András
author
Kulcsár Szabó Ernő
author
Forgács Attila

Szerzőknek

author
Gerőcs László
author
Jászberényi Melinda
author
Kenesei István
author
Klaudy Kinga
logo
 
author
Muraközy László
author
Rekettye Gábor
author
Romsics Ignác
author
Törőcsik Mária
 
author
Veszprémi Tamás
author
Winkler Gusztáv
icon-author

700 szerző

icon-book

600 mű

icon-user

60 ezer
aktív felhasználó

Magyarország legrégebbi kiadói műhelye és legmodernebb kiadói megoldása

– ezt kínálja szerzőinek a MeRSZ, azaz a Magyar Elektronikus Referenciamű Szolgáltatás, az Akadémiai Kiadó online okoskönyvtára.

A MeRSZ a legváltozatosabb tudományterületeket képviselő lektorált kézikönyveket, monográfiákat, tanulmányköteteket, felsőoktatási tankönyveket és jegyzeteket gyűjt és ad közre.

Célunk, hogy a hazai szerzők kéziratai a hagyományos kiadói gondozás és a rugalmas technológia révén minél gyorsabban és hatékonyabban eljussanak olvasóikhoz, minden korábbinál szélesebb körű terjesztést, nagyobb láthatóságot biztosítva a műveknek – a digitális megjelenés mellett akár nyomtatott formában is.

mi_a_mersz

Kik használják?

mersz

Mi kell a használatához?

mersz

Mitől okoskönyvtár a MeRSZ?

A MeRSZ-et folyamatosan fejlesztjük, tudása messze felülmúlja a jelenleg ismert egyéb e-könyves megoldásokét.

Minden digitális eszközön és környezetben reszponzív, egységes megjelenést nyújt.

  • A tartalmak
    • kereshetők,
    • jegyzetelhetők,
    • hivatkozhatók,
    • folyamatosan frissíthetők,
    • védettek a jogosulatlan felhasználás ellen.
  • A MeRSZ-en megjelent könyvek
    • új, digitális kiadásnak minősülnek,
    • ISBN és DOI számot kapnak,
    • a Magyar Tudományos Művek Tárában is feltüntethetők,
    • idézhetők,
    • bekezdésszinten hivatkozhatók (Harvard, Chicago, APA).
  • Funkciók
    • A rendszer az összetett struktúrájú, részletgazdag ábrákat, táblázatokat, képleteket, hivatkozásokat és más speciális elemeket (pl. multimédiás tartalmakat) tartalmazó szövegeket is hatékonyan jeleníti meg.
    • A tartalomban való gyors és kényelmes navigáció.
    • A releváns információ pontos és gyors elérését akár a teljes adatbázis, akár egy-egy mű szövegében való keresés segíti.
    • Lehetőség van egyéni könyvjelzők és jegyzetek elhelyezésére, illetve saját tartalmak létrehozására és megosztására.
    • A funkciókat bemutató videók megtekintéséhez kattintson ide: https://mersz.hu/blog/mersz/videok-hogyan-hasznald/.

Az Akadémiai Kiadó

Az Akadémiai Kiadó Magyarország legrégibb, 1828 óta működő kiadója. Folyamatosan bővülő nemzetközi és hazai tudományos folyóirat- és könyvportfóliójával, nemzetközi tudományos konferenciáival, illetve innovatív online tartalomszolgáltatási megoldásaival (MeRSZ.hu, Szotar.net, AKjournals.com) a közép-európai régió tudományos piacának vezető vállalata.

A kiadó alapítója és egyik tulajdonosa a Magyar Tudományos Akadémia, többségi tulajdonosa a Wolters Kluwer multinacionális információszolgáltató vállalat.

Partnereink

Egyre több egyetem és egyetemi kar dönt úgy, hogy egységesen a MeRSZ-en jelentetik meg tankönyveiket és jegyzeteiket:

BME_GPK
BME Gépészmérnöki Kar
BME_KJK
BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
ELTE_GTK
ELTE Gazdálkodástudományi Intézet
PPKE_BTK
PPKE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
ESE_ETK
SE Egészségtudományi Kar
Publikálás a MERSZ-en

Publikálás a MeRSZ-en

A MeRSZ platform célja, hogy eszközfüggetlen felületen gyors és pontos navigációt biztosítson, alkalmazkodva a megváltozott digitális tartalomfogyasztási szokásokhoz.

Éppen ezért a hagyományos formátumok vizuális megoldásainak imitálása helyett a nagyfokú rugalmasságra és az online megjelenés nyújtotta lehetőségek kihasználására helyezi a hangsúlyt.

A megszokottól eltérő megjelenítés új megközelítést is kíván – kiadótól és szerzőtől egyaránt. A kéziratok elkészítésével kapcsolatos részletes tudnivalókat a Szerzői útmutatóban gyűjtöttük össze.

Útmutató Szerzői útmutató letöltése

A kiadási folyamat

flow_1

Könyvterv vagy kész, lektorált kézirat benyújtása

flow_2

Szakmai bírálat

flow_3

Formai ellenőrzés

flow_4

Kiadói döntés

flow_5

Technikai szerkesztés, feldolgozás, feltöltés

flow_6

Olvasószerkesztés

flow_7

Szerződéskötés

flow_8

Kapcsolatfelvétel (kiadói szerkesztő)

flow_9

Szerzői és kiadói ellenőrzés (korrektúra)

flow_10

Javítás

flow_11

Szerzői jóváhagyás

flow_12

Publikálás

flow_13

Marketing, terjesztés, utánkövetés

Nyomtatott kiadás

Bár a digitális kiadást tekintjük elsődlegesnek, az elmúlt évek megmutatták, hogy szerzőink részéről bár egyre csökkenő mértékben, de továbbra is érzékelhető igény van a hagyományos megjelenési formára is.

Éppen ezért kiadói folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy a beérkezett, szakmai és formai bírálaton elfogadott kéziratok számára a digitális kiadás mellett hatékony és gyors nyomtatott megjelenést tudjunk biztosítani.

A nyomtatott kiadás jellemzői:

  • sablonizált layout,
  • B/5-ös méret,
  • 1+1 szín nyomás,
  • kartonált, ragasztókötött kivitel.

A terjesztésről elsősorban a webshopunkon keresztül gondoskodunk, ahol igény szerinti utánnyomással biztosítjuk a folyamatos elérhetőséget.

A nyomtatott kiadás költsége

A 15 szerzői ívet nem meghaladó terjedelmű kéziratok esetén 500.000 Ft + áfa (MTA köztestületi tagoknak 400.000 Ft + áfa).

Egyéb esetben egyedi árkalkulációt készítünk.

ORCID azonosító

Az ORCID azonosító (Open Researcher and Contributor ID) egy egyedi, személyes, maradandó kód, amely tökéletesen alkalmas a kutatók egyértelmű azonosítására.

Az ORCID azonosító használatának előnyei:

  • gyakori előfordulású nevek esetén is megkülönböztet,
  • követi az esetleges név- vagy intézményváltozásokat,
  • szerzők és publikációik egyértelműen összekapcsolhatók vele,
  • ingyenes, használata egyszerű.

Az ORCID ID nemzetközileg elfogadott azonosító, sok kiadó már nem is fogad be megjelentetendő művet ORCID azonosító nélkül. Vannak intézmények, amelyek ellátják kutatóikat ORCID azonosítóval, mások kötelezik őket, hogy egyénileg regisztráljanak.

Az ORCID azonosító létrehozása rendkívül gyors és egyszerű:

  • Regisztráljon itt. A regisztráció ingyenes, és csak néhány percet vesz igénybe.
  • Töltse ki a szükséges adatokat, és kösse össze ORCID azonosítóját más, már meglévő azonosítóival, profiljaival (pl. SCOPUS, ResearcherID, Web of Science, LinkedIn, MTMT)
  • Használja ORCID ID-ját: tegye ki weboldalára, adja meg kéziratok benyújtásakor, ösztöndíj pályázatok igénylésekor vagy bármilyen más tudományos tevékenysége során.

Ha nem biztos abban, hogy létezik-e ORCID ID-je, ajánljuk, hogy keressen rá a nevére, mind ékezetes, mind ékezet nélküli változatban.

Részletes angol nyelvű információk az ORCID oldalán olvashatók.

Magyar nyelvű leírás a Könyvtári Figyelő 2017. 3. számában jelent meg.

Marketing, promoció

Marketing, promóció

Mit tesz a kiadó?

Törekszünk arra, hogy mind szerzőinkkel, mind intézményeikkel szoros kapcsolatot ápoljunk annak érdekében, hogy valamennyi marketingtevékenységünk a lehető leghatékonyabb legyen. Marketingcsapatunk az alábbi csatornákat használja a MeRSZ-en megjelent művek népszerűsítésére:

Intézményi kommunikáció

  • Rendszeres hírlevelek és telefonos kapcsolatfelvétel útján tájékoztatás az újdonságokról az előfizető intézmények könyvtárosai számára.
  • Plakátok, szóróanyagok kihelyezése előfizető intézményeinkben.
  • Könyvtárosi közönségtalálkozó, események.

Hallgatói tájékoztatás

Közösségi média

Aktívan használjuk a közösségi média felületeit, hogy eljussunk a felsőoktatásban részt vevő polgárokhoz. Működtetünk Facebook-csoportokat és -oldalakat, rendszeresen futtatunk kampányokat a Facebookon, Instagramon és TikTokon. A külön ezekre a felületekre készíttetett tartalmakkal igyekszünk alkalmazkodni a platformok fiatalos, pörgős, kreatív jellegéhez és közösségéhez, és így is megmutatni a mersz.hu-t.

facebook instagram tiktok
Blog

2018 végén indítottuk újtára a MeRSZ-blogot, melynek elsődleges célja a keresőoptimalizálási projektünk támogatása, de az oldalon eltöltött idő azt mutatja, az ide írt bejegyzéseket egyre többen olvassák is.

Online marketing

A MeRSZ oldalán a 2019-es évben nagyszabású keresőoptimalizálási projektet végeztünk, melynek eredményeként 2019 végére az év elejéhez képest 20-szor több alkalommal jelentek meg konkrét művek a keresőkben és 17-szer több átkattintást értünk el, míg az aktív felhasználók számát egy év alatt közel megdupláztuk. A projekt egy korábbi fázisról itt olvashat bővebben.

A keresőoptimalizálási tevékenységünket a jövőben is folytatjuk.

E-mail marketing

Rendszeres, érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak.

Események

Gyakran megjelenünk eseményeken, ahol lehetőségünk nyílik népszerűsíteni a MeRSZ-et és találkozhatunk a hallgatókkal.

Piackutatás

Rendszeres időközönként végzünk hallgatói kutatásokat különböző nagyságú mintákon, változatos mintavételi módszerekkel (a mélyinterjútól az online kérdőíves lekérdezésig). A kapott eredményeket elsősorban a szolgáltatás fejlesztése során hasznosítjuk, de marketingtevékenységünk finomhangolására is végeztünk már kutatást.

Mit tehet a szerző?

A közösségi médiában és általában az interneten való jelenlét ma már a siker elengedhetetlen feltétele, hiszen a mai szerzők ezeken a fórumokon találkozhatnak szélesebb olvasóközönségükkel. Az Ön kapcsolatai ugyanakkor azt is lehetővé teszik, hogy szélesebb szakmai közösséget is elérjen művével. Szeretnénk Önnek támogatást nyújtani abban, hogyan tud Ön is aktívan részt venni megjelent műve népszerűsítésében.

Annak érdekében, hogy a könyvéről a lehető legtöbben értesüljenek, javasoljuk, hogy népszerűsítse publikációját az alábbi csatornákon:

E-mail marketing

Nagyon hatékony eszköz, ha saját kapcsolati körében is terjeszti a hírt művéről. Az is jó megoldás, ha az Akadémiai Kiadó vonatkozó hírlevelét továbbküldi ismerőseinek.

Közvetlen link a kötet mersz.hu oldalán

Minden egyes publikációnak saját oldala van a mersz.hu-n (pl. Magyar irodalom)

Használja a linket saját promóciós tevékenységeihez, illessze be a hivatkozást

  • saját intézményi / szerzői profiloldalára,
  • e-mail aláírásába,
  • profiloldalára a különböző közösségimédia-oldalakon,
  • intézményi hírlevélbe.

Népszerűsítés a közösségi médiában

Könyve promóciójának egyik legjobb módja, ha aktív kapcsolatot tart fenn a célközönséggel a közösségi médián keresztül. Az alábbiakban bemutatjuk azokat az eszközöket, melyek segítségével a lehető legtöbbet kihozhatja a közösségi webes jelenlétéből.

A LinkedIn a legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldal, mely segít a jó hírnév megalapozásában és beszélgetések beindításában hasonló érdeklődésű emberek között.

A Twitteren híreket, rövid gondolatokat lehet nagyon gyorsan megosztani az Ön követőivel vagy a hashtagek (#) használatával másokkal is. Hatékony eszköz az olvasóközönséggel való napi szintű kapcsolattartásban is.

A Facebook a vezető közösségi hálózat, melyen profilt létrehozva hasonló érdeklődésű emberekkel veheti fel a kapcsolatot, és napi szinten kommunikálhat potenciális olvasókkal.

A ResearchGate egy díjmentes közösségi oldal, mely kifejezetten a különféle tudományágakban tevékenykedő kutatók számára lett kifejlesztve. Itt profilt létrehozva felveheti a kapcsolatot más, hasonló területen dolgozó kollégákkal, és publikációit naprakészen tartva adhat hírt legújabb eredményeiről. A ResearchGate-en nem regisztráltak is szabadon kereshetnek.

Az Ön online márkája bővítésének másik hatékony eszköze bármilyen audiovizuális állomány létrehozása a megjelent könyvéről vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen aktuális témáról. Ezeket az 1-5 perces anyagokat könnyű elkészíteni, majd közzétenni a YouTube-on, az iTunes-on, Spotify-on vagy más ingyenes megosztón. Ezekre az álományokra már külön is rá lehet keresni a Google-ban, így még szélesebb találati eredményt és lefedettséget jelenthetnek a műnek.

Események

Események

Akadémiai Kiadó 190+1

Előadóülés a könyv- és folyóirat-kiadás elindításának 190+1. évfordulója alkalmából

Időpont: 2019. április 11.

Helyszín: Larus Étterem és Rendezvényközpont

Előadóink:

  • Révay Zsolt / Technische Universität München, a Journal of Radioanalytical and Nuclear Chemistry c. folyóirat főszerkesztője
  • Demetrovics Zsolt / az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pszichológiai Intézet igazgatója, a Journal of Behavioral Addictions c. folyóirat főszerkesztője
  • Ormos Mihály / az ELTE Gazdálkodástudományi Intézet igazgatója

Akadémiai Kiadó 190+2

Előadóülés és workshop

Az Akadémiai Kiadó szeretettel vár minden érdeklődőt az online könyv- és jegyzetpublikálás folyamatát, a folyóirat-kiadás legújabb trendjeit bemutató előadóülésre és workshopra.

A workshopon a résztvevők tapasztalt folyóirat-szerkesztők legjobb gyakorlatain, sikertörténetein keresztül tanulhatják meg a sikeres folyóirat-szerkesztés fogásait, megismerkedhetnek az open access publikálás folyamatával, előnyeivel.

A 2020 tavaszán kialakult egészségügyi veszélyhelyzet miatt az előadóülést és workshopot 2021-re halasztottuk.

Kéziratbenyújtás

Kéziratbenyújtás

Kézirat benyújtása
Elérhetőségeink

Elérhetőségeink

Akadémiai Kiadó Zrt.
1117 Budapest
Budafoki út 187-189.
A épület III. em.

Telefonszám:
+36 1 464 8220

E-mail:
ak@akademiai.hu

Kéziratbenyújtással, kéziratok leadásával kapcsolatos kérdések:
mersz@akademiai.hu

Ha már megjelent könyvét ajánlaná a MeRSZ-be:
mersz@akademiai.hu