1. A pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának kutatását meghatározó alapvetések

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén, röviden MoTeL (Models of Teacher Learning) című, négyéves kutatási projekt átfogó célja a pedagógusmunka eredményességét meghatározó összefüggések feltárása, különös tekintettel a folyamatos szakmai fejlődés és tanulás rendszerét alkotó tényezőkre. Ezen belül közvetlen célunk a pedagógusok felkészülését, szakmai fejlődését és tanulását befolyásoló rendszerszintű, szervezeti és egyéni tényezők jellemzőinek, kapcsolatrendszerének és hatásának elméleti feltárása.1

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A MoTeL-kutatás kutatási kérdései:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

  1. Hogyan értelmezhető a folyamatos szakmai fejlődés és tanulás eredményessége, s ennek milyen egyéni, mezo- és rendszerszintű aspektusai különíthetők el?
  2. Mely egyéni, mezo- és rendszerszintű tényezők segítik elő, illetve gátolják a tanárok folyamatos szakmai fejlődését és tanulását?
  3. Milyen szerepet játszanak és hogyan kapcsolódnak össze a tanárok folyamatos szakmai fejlődésében és tanulásában a formális, nonformális és informális tanulás elemei (kognitív és affektív szinten egyaránt)?
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A kutatás 2018–2019 fordulóján indult, s az első év célja a fogalmi rendszerezés volt. Itt, a kutatás elején szükségessé vált e sokat kutatott, s így széttartó értelmezéseket kínáló területen kijelölni azokat az elméleti sarokpontokat, amelyhez a továbbiakban eredményeinket is kapcsolni fogjuk majd. A következőkben csak azon elméleti alapvetéseket összegezzük, amelyek a teljes MoTeL-kutatás szempontjából meghatározóak. A másodelemzés alapjául használt elméleteket, modelleket az egyes tanulmányokban bontottuk ki.
 
1 Ez a fejezet az eddig megjelent és kézirat formájában elkészült MoTeL-tanulmányok felhasználásával született, melyek megtalálhatók a kutatás hivatalos honlapján.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave