Irodalomjegyzék

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Caena, F. (2011). Literature review-Teachers’ core competences: Requirements and development (Education and Training 2020 Thematic Working Group ‘Professional Development of Teachers’). European Comission. http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/strategic-framework/doc/teacher-competences (C_en.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Caena, F. (2014). Teacher Competence Frameworks in Europe: Policy-as-discourse and policy-as-practice. European Journal of Education, 49(3), 311–331. https://doi.org/10.1111/ejed.12088

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cochran-Smith, M. – Ell, F., Ludlow, L. – Grudnoff, L. – Aitken, G. (2014). The Challenge and Promise of Complexity Theory for Teacher Education Research. Teachers College Record, 116(5).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Czető, K. – Lénárd, S. (2018). „Általánosságokban gondolkodunk, de a részletekben élünk”: Az iskolavezetés és az eredményesség összefüggései. Iskolakultúra, 28(12), 76-94.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Czető Krisztina – Lénárd Sándor – Tóth-Pjeczka Katalin (2023). A vezetés szerepe a tanuló szakmai közösségek működésében, a pedagógusok tanulásának támogatásában. In:Rapos, N. – Lénárd, S. (szerk.): Pedagógusok tanulásának útjai szakmai közösségekben. Iskolai esettanulmányok másodelemzése. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Duchek, S. (2020). Organizational resilience: A capability-based conceptualization. Business Research, 13(1), 215–246.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Easterby-Smith, M. – Lyles, M. A. (eds.). (2011). Handbook of organizational learning and knowledge management. John Wiley & Sons.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fehérvári, A. – Kopp, E. – Lénárd, S. (2018). Innovative Teachers in Hungarian Schools. Hungarian Educational Research Journal (HERJ), 8(3), 23–42. https://doi.org/10.14413/HERJ/8/3/3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fehérvári, A. – Nahalka, I. – Kálmán, O. – Kopp, E. – Szivák, J. – Lénárd, S. – Rapos, N. – Sipos, J. – Verderber, É. – Vámos, Á. (2016). Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje (Vámos, Á. szerk.). ELTE Eötvös Kiadó. http://www.eltereader.hu/media/2017/05/Vamos_Agnes_Tanulo_pedagogusok_READER.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Flores, M. (2021). The multidimensionality of teacher professional learning: Context, content and change. European Journal of Teacher Education, 44(4), 429–431. https://doi.org/10.1080/02619768.2021.1973164

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Flores, M. A. – Swennen, A. (2020). The COIVD-19 pandemic and it’s effects on teacher education. European Journal of Teacher Education, 43. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1824253

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Folke, C. – Carpenter, S. R. – Walker, B. – Scheffer, M. – Chapin, T. – Rockström, J. (2010). Resilience thinking: Integrating resilience, adaptability and transformability. Ecology and society, 15(4).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Grotberg, E. H. (1996). The International Resilience Project Findings from the Research and the Effectiveness of Interventions. Annual Convention of the International Council of Psychologists, Banff, Canada. ERIC.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Halász, G. (2016). Oktatási innovációk keletkezése és terjedése. Eötvös Loránd Tudományegyetem PPK NI.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Halász, G. (2018). Innovációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben. Neveléstudomány, 21(1), 18–41. https://doi.org/10.21549/NTNY.21.2018.1.2

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hargreaves, A. – O’Connor, M. T. (2018). Collaborative professionalism: When teaching together means learning for all. Corwin Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hargreaves, A. – Fullan, M. (2021). Professional capital after the pandemic: Revisiting and revising classic understandings of teachers’ work. Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 327–336. https://doi.org/10.1108/JPCC-06-2020-0039

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Holmes, K. – Clement, J. – Albright, J. (2013). The complex task of leading educational change in schools. School Leadership & Management, 33(3), 270–283. https://doi.org/10.1080/13632434.2013.800477

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Horváth, L. (2016). Az innováció-kutatás általános tudáshátterének áttekintése. Eötvös Loránd Tudományegyetem PPK NI.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Horváth, L. (2017). Az oktatási innovációk születését és terjedését meghatározó feltételek bemutatása. ELTE-PPK NI. https://ppk.elte.hu/file/innova_3_1_tan.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kopp, E. – Pesti, C. (2022). Organisational Learning and Resilience in Hungarian Schools During COVID-19 Distance Education – Study of Two Cases. European Journal of Teacher Education, 1–20. https://doi.org/10.1080/02619768.2022.2154205

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lénárd, S. – Kovács, I. – Tóth-Pjeczka, K. – Urbán, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését befolyásolószervezeti tényezők. Neveléstudomány, 8(1), 46–61. https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lengnick-Hall, C. A. – Beck, T. E. – Lengnick-Hall, M. L. (2011). Developing a capacity for organizational resilience through strategic human resource management. Human resource management review, 21(3), 243–255.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Linnenluecke, M. K. (2017). Resilience in Business and Management Research: A Review of Influential Publications and a Research Agenda: Resilience in Business and Management Research. International Journal of Management Reviews, 19(1), 4–30. https://doi.org/10.1111/ijmr.12076

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Little, J. W. (1990). The Persistence of Privacy: Autonomy and Initiative in Teachers’ Professional Relations. Teachers College Record, 91, 509–536.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nguyen, D. – Ng, D. (2020). Teacher collaboration for change: „sharing, improving, and spreading”. Professional Development in Education, 46(4), 638–651. https://doi.org/10.1080/19415257.2020.1787206

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

OECD. (2021). The State o f School Education: One Year into the COVID Pandemic. https://doi.org/10.1787/201dde84-en

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rapos, N. – Bükki, E. – Gazdag, E. – Nagy, K. – Tókos, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások. Neveléstudomány, 8(1), 28–45. https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.2

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rapos, N. – Lénárd, S. (2023). A MoTeL-kutatás elméleti és kutatási keretrendszere. In: Rapos, N. – Lénárd, S. (szerk.): Pedagógusok tanulásának útjai szakmai közösségekben. Iskolai esettanulmányok másodelemzése. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Reimers, F. – Schleicher, A. (2020). Schooling disrupted, schooling rethought: How the Covid-19 pandemic is changing education. OECD.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szabó, F. D. (2017). A reziliencia értelmezésének lehetőségei: Kihívások és nehézségek. Magyar Pszichológiai Szemle, 72(2), 247–262. https://doi.org/10.1556/0016.2017.72.2.6

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Székely, I. (2015). Reziliencia: A rendszerelmélettől a társadalomtudományokig. Replika, 94(5), 7–23.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

United Nations (2021). The 17 Goals Sustainable Development. https://sdgs.un.org/goals
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave