1. Problémafelvetés

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jelen tanulmány a másodelemzések eredményei alapján azt mutatja be, hogy az intézményen belüli tanuló szakmai közösségek eredményes működésében milyen szerepet játszik a vezetés, s az hogyan tudja támogatni, illetve gátolni az eredményes szervezeti tanulást. Elemzésünkben választ keresünk arra, hogy a szervezeti tudás keletkezésének modelljei milyen módon vannak jelen az iskolák gyakorlatában, hogyan befolyásolja a szervezeti tudást a vezetői vízió, a vezetői feladatok és tevékenységek megosztása. Elkülöníthető-e a szervezet és az intézmény fogalma, milyen jellemzők alapján csoportosíthatók a tanárok szakmai közösségei, hogyan vannak jelen a szervezeten belüli formális vagy informális tanuló közösségek? A tanulmány bemutatja, hogy milyen közös pontjai és eltérései vannak a tanárok tanulásának egy centralizált vagy egy megosztott intézményvezetés esetén. Melyek azok az általános, tanulást támogató szervezeti hatások, melyek függetleníthetők az iskola méretétől, fenntartójától, földrajzi elhelyezkedésétől? Mi segíti a tudás szervezeten belüli terjedését és a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének meggyökeresedését, hálózatosodását?
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave