3. Kutatásmódszertani keretek

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Leíró, feltáró természetű kutatásunk célja, hogy az iskolavezetés szerepét és lehetőségeit vizsgálja a szakmai tanulói közösségek működésének támogatásában. Kutatásunk kérdései az alábbiak voltak:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

  • Hogyan tudja a vezetés a folyamatos szakmai fejlődés optimális feltételeit kialakítani a szervezeten belül? Melyek a szakmai tanulást támogató és gátló vezetési tényezők a szervezetben?
  • Hogyan támogatható a szakmai közösségek tanulása és együttműködése?
  • Milyen formális/nem-formális/informális utakon épülhet be az a szervezeten belül keletkező új tudás a szervezeti tudásrendszerbe?
  • Hogyan írhatóak le a külső és belső tudásmegosztó folyamatok?
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tanulmányunk a MoTeL-kutatás hat iskolai esettanulmányának másodelemzésére épül. Elemzésünk vázát a kutatás elméleti szakaszában feltárt megközelítések adták.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A MoTeL-kutatás elemzésünket megelőző szakaszában hat iskolai esettanulmány készült. Az esettanulmányok részletes, módszertani bemutatása a bevezető tanulmányban olvasható (Rapos–Lénárd, 2023).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Az esettanulmányok másodelemzése a kutatás elméleti keretére épült, így az elemzés szempontjai az alábbiak voltak:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Az elméleti modellek alapján kategóriarendszert (dimenziók, kódok) alakítottunk ki, majd az iskolai esettanulmányokat a kódrendszer mentén kódoltuk.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave