1. számú Melléklet: A „hetek” pedagógusainak rövid bemutatása
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
| 1 | Kay, 2002. |
| 2 | Pukánszky & Németh, 1996. |
| 3 | Kay, 2002. |
| 4 | Sorensen, 2018. |
| 5 | Radziewsky, 1987. |
| 6 | U.o. |
| 7 | Sorensen, 2018. |
| 8 | Kopitzsch & Brietzke, 2001. II. |
| 9 | Joó, 2014. 80. |
| 10 | Szalai, 2016. |
| 11 | Pukánszky & Németh, 1996. |
| 12 | Daragó, 2012. 7. |
| 13 | Andorka, 2013. 6-9. |
| 14 | Gulyás. In Andorka, 2013. |
| 15 | Pukánszky, 2005c. 8. |
| 16 | Eősze. Kenesei, 2013. |
| 17 | Váradi, 2014. 10. |
| 18 | Pukánszky, 2001; 2005a, b, c. |
| 19 | Pukánszky, 2005c. 8. |
| 20 | Körmendy, 2010. |
| 21 | U.o. 68. |
| 22 | Mészáros, 1982. 316. |
| 23 | Ld. Gábor, 2011; Daragó, 2012; Pethő, 2011; Pukánszky, 2001; 2005b, c. |
| 24 | Kodály, 1941/1982 I-II.; Daragó, 2012 alapján. |
| 25 | Kodály, 1941/1982. I. 90, 188. |
| 26 | U.o. 62. |
| 27 | Ld. Kis emberek dalai, 333 olvasógyakorlat, Bicinia Hungarica, Énekeljünk tisztán! stb. |
| 28 | Pethő, 2011. 196. |
| 29 | Kokas, 1977a. 7. |
| 30 | Pukánszky, 2005c. 9. |
| 31 | Pethő, 2011; 2017. |
| 32 | Szőnyi, 2008. 373. |
| 33 | „Módszernek csak azokat az oktatási megközelítéseket nevezzük ez esetben, amelyeknek van: – saját alapvető filozófiája, specifikus elvrendszere – önálló pedagógiai eszközkészlete (jól körülhatárolható gyakorlati eljárásokkal) – olyan céljai és eszközei, amelyeket célszerű követni – anyagi szempontból független integritása” (Choksy, 1986. In Uzsalyné, 2008. 53). |
| 34 | Koncepció: az a nézetrendszer, „amely a zenei nevelés személyiségformáló erejét és zenén túlmutató jelentőségét tételezi; − a módszer a koncepcióban megfogalmazott célok eléréséhez alkalmas eszközöket foglalja magába; − a pedagógia pedig mindezek összessége, vagyis a koncepció megvalósulása a meghatározott módszer(ek) használatával” (Gönczy, 2009. In Pethő, 2017. 114). |
| 35 | Kokas, 1980b. |
| 36 | Kokas, 1977b. |
| 37 | Mészáros, 1982. |
| 38 | Ld. Ádám, 1944. |
| 39 | Százéves terv. Kodály, 1941/1982 I.; Dobszay, 1991 & Ittzés, 2004. In Pethő, 2011. |
| 40 | Ld. Kodály, 1941/1982. I.; Kokas, 1972. |
| 41 | Kokas, 1977b. |
| 42 | „Ez a ritmikus mozgásművészet a görög eu+rhytmos = jó mozgás kifejlesztésére alapul” (Uzsalyné, 2008. 54), tehát euritmia, illetve euritmika: ritmus és mozdulatok összhangja, illetve az erre építő művészet. |
| 43 | Vincze, 2015. |
| 44 | Pukánszky & Németh, 1996. |
| 45 | Tan et al., 2010. |
| 46 | Ld. Daragó, 2012. |
| 47 | Jaques-Dalcroze, 1915; Seitz, 2005; Daragó, 2012. |
| 48 | Ld. Montessori, 1912. |
| 49 | Németh & Skiera, 1999. 114; Stein, 2015. 44-45. |
| 50 | Kenesei, 1994. 20. |
| 51 | Ld. Németh & Skiera, 1999. |
| 52 | Ld. Németh & Ehrenhard, 1999. |
| 53 | Steiner, 1995; Rudolf Steiner: A gyermek nevelése – szellemtudományi szempontból. In Mészáros et al., 2003. |
| 54 | Janurik & Pethő, 2009. |