6. számú Melléklet: Interjú-film (részlet)
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2717/#m1323aap_2717 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2717/#m1323aap_2717)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2717/#m1323aap_2717)
Fogas János (2005. szerkesztő, operatőr, rendező). A zene felemeli a kezeimet - Kokas Klára gondolatai a tanításról. Fórum film. 0,41 – 4,03 percig (saját digitalizálás). https://www.youtube.com/watch?v=HOv_zDJGyaU
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2718/#m1323aap_2718 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2718/#m1323aap_2718)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2718/#m1323aap_2718)
„Azt szeretném, hogyha el tudnám mondani az embereknek, hogy milyenek a gyerekek, s hogy… hogy miért kell kitalálni azt, hogy milyenek. Hogy az talán fontosabb mindennél, hogy kitaláljuk, hogy milyenek.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2719/#m1323aap_2719 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2719/#m1323aap_2719)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2719/#m1323aap_2719)
Mindenki beleesik ebbe a hibába, még én is, abba, hogy arra gondolok, hogy egy gyerek talán egyszerűbb nyelvet kíván. Valamilyen gyereknyelvet, tehát úgy kéne hozz beszélni, minthogyha… ha azt mondanád, hogy… szóval minthogyha ő egy olyan primitívebb lény lenne. Noha nem primitívebb, hanem inkább sokkal érdekesebb és sokkal színesebb, és valamikor, amikor kicsi, minél kisebb, akkor megőriz valamit az ő égi ajándékaiból, abból a lényéből, ami ő. És akkor hozza magát legjobban, ha azt adhatja, amilyen ő. Mi mindig neveljük és valami felé irányítani akarjuk, és azt akarjuk, hogy valamilyen legyen. Meg még hozzá azt akarjuk, hogy olyan legyen, mint amilyennek mi szeretnénk. Hogy hozzánk hasonlítson, és ennek… ennek valami okból mindig baj a vége. A gyerekek nem akarnak hozzánk hasonlítani – talán akarnának hozzánk hasonlítani, igen, szegények, mert kénytelenek, mert mindig arra nevelik őket, hogy olyanok legyenek, mint mi. Pedig ők nem olyanok, meg nem is lehetnek olyanok…, hála Istennek is, hogy nem olyanok!
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2720/#m1323aap_2720 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2720/#m1323aap_2720)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2720/#m1323aap_2720)
Mindegyiknek valamilyen sajátos szépsége és egyénisége van, és a szépsége és egyénisége bontakozik ki.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2721/#m1323aap_2721 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2721/#m1323aap_2721)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2721/#m1323aap_2721)
Akár otthoni nevelés (neked, mint anyának meg apának meg a nagyszülőknek), akár iskolai vagy óvodai nevelés, ahol más valaki idegen, szóval valaki profi nevelő lép be, mindig az a célja még ma is, hogy úgy igazgassák valami felé. És az igaz, hogy arra meg kell tanítani, hogy a kanalat hogy fogja, meg arra is, hogy a bilire hogy üljön, de utána az a fontos, hogy ő milyen, mi az, ami benne az ég ajándéka. Amiben más, mint a többi, és senkihez sem fog hasonlítani.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2722/#m1323aap_2722 (2025. 12. 08.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2722/#m1323aap_2722)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 08.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_2722/#m1323aap_2722)
Valahogy mindig arra van szükségem, ahol tanítok, hogy megérezzem azt, hogy milyen az, amikor Isten velünk van és ráhagyatkozhatunk, és a kegyelemben lehet dolgozni. Sok gyerek boldogan, nagyon boldogan veszi ezt észre – hát sok gyereknek persze sose kerül sor az életében arra, hogy valahogy megmondják neki, vagy megmutassák neki – de hát azért a zene megmutatja. És akkor, ha hozhatok neki olyan zenét, hogy – az Bach vagy Händel, hogy Mozart, Beethoven, hogy Bartók vagy Kodály – akkor abból megérezheti”.