2.2. A kor oktatáspolitikája és a Kokas-módszer
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
| 1 | Deszpot, 2012. |
| 2 | Eörsi, 2008. 92. |
| 3 | Szgy. II/211-216. Ld. Romsics, 2010, 352. Bár Romsics megállapításait fenntartással kell fogadnunk, az tény, hogy az 1950-es évek közepén kifejlesztett, „három T” névvel fémjelzett kategorizálás minden alkotót és közszereplőt érintett. „Ha a »három T« kultúrpolitikájáról ejtünk szót, akkor a Kádár-korszak idejéről (1956–1988) beszélünk” (Eörsi, 2008. 74). „A »3 T« néven ismertté vált értelmiség-, illetve művészetpolitika (...) az alkotókat és a műveket három – »támogatott«, »tűrt« és »tiltott« – kategóriába sorolta” (Romsics, 2010. 349). |
| 4 | Weiss, 2006. s.p. |
| 5 | A keresztyén szellemiségű pedagógia képviselőit a vezetés 1950-ig szinte teljesen ellehetetlenítette, és a kommunista ideológia egyeduralma érvényesült a neveléstudományok, illetve egyetemi pedagógia területén is – Golnhofer & Szabolcs, 2014; Németh, 2009a; Németh, 2009b. |
| 6 | Ld. a Szombathelyi Waldorf-iskola honlapját. |
| 7 | Pukánszky & Németh, 1996. |
| 8 | Megemlítjük Deme Tamás képességfejlesztő komplex tanfolyamát, Székácsné Vida Mária komplex esztétikai nevelési programkísérletét, az Életfa Jungiánus Alkotó Iskolát (alapítói Ranschburg Ágnes és Fehér József), Kokas komplex művészeti foglalkozásait, továbbá szakköröket, táborokat, műhelyeket, programokat, zenei-vizuális-színházi kutatásokat. Ld. Skrapits, 2014. |
| 9 | Deme, 2016. 6. |
| 10 | Stipkovits, 2012. |
| 11 | Ádám, 1944. 3. |
| 12 | Péteri, 2007. 45. |
| 13 | Péteri, 2007. 46. |
| 14 | Kokas, 1972. 116. |
| 15 | Péteri, 2006. 285. |
| 16 | Péteri, 2007. 60. |
| 17 | Stipkovits, 2012. s.p. |
| 18 | U.o. |
| 19 | Kokas, 2019. s.p. |
| 20 | Deszpot, 2012, 2021a. Az abszolút pedagógusok üldöztetéseire vonatkozó utalás feljegyzi, hogy a háborút követő üldözés, zaklatás, hányattatások Kokast is érintették, akinek a vizsgajegyét lerontották származására való tekintettel – ld. Trencsényi, 2021. 23. |
| 21 | Deszpot, 2021a. 334. |
| 22 | Deszpot, 2012. |
| 23 | Ld. Kokas et al., 2007. |
| 24 | U.o. |
| 25 | Ld. Deszpot, 2021a. |
| 26 | Deszpot, 2012. |
| 27 | Kokas et al., 2007. |
| 28 | Deszpot, 2012. |
| 29 | U.o. 18. |
| 30 | Átalakulásának folyamata eltartott egészen 1997-ig – ld. Nahalka, 1998. „Az oktatási törvény 1990-es módosításával (1990. évi XXIII. tv.) – már az első szabad választások előtt – elkezdődött a jogi keretek hozzáigazítása a demokratikus változásokhoz. A legfontosabb intézkedés az volt, hogy eltörölték a korábbi politikai és ideológiai megkötéseket, s megszüntették a közoktatás – 1948 óta fennálló – állami monopóliumát és kommunista pártirányítását” – ld. Kollega-Tarsoly, 1996-2000. s.p. |
| 31 | Ld. Deszpot, 2012. |