3.2. Cohesive functions of referring items
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Jenei Gabriella (2024): Referential Cohesion in Academic Writing. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636640491 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p1 (2024. 12. 12.)
Chicago
Jenei Gabriella. 2024. Referential Cohesion in Academic Writing. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640491 (Letöltve: 2024. 12. 12. https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p1)
APA
Jenei G. (2024). Referential Cohesion in Academic Writing. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640491. (Letöltve: 2024. 12. 12. https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p1)
This section examines the different types of reference, relying largely on Halliday and Hasan’s (1976) original taxonomy and the relevant theoretical background. Preliminary results from the present corpus of 24 research articles will be presented to arrive at the main types of cohesive reference used in this study as distinguished from non-cohesive roles of reference.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Jenei Gabriella (2024): Referential Cohesion in Academic Writing. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636640491 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p2 (2024. 12. 12.)
Chicago
Jenei Gabriella. 2024. Referential Cohesion in Academic Writing. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640491 (Letöltve: 2024. 12. 12. https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p2)
APA
Jenei G. (2024). Referential Cohesion in Academic Writing. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789636640491. (Letöltve: 2024. 12. 12. https://mersz.hu/dokumentum/m1211rciaw__37/#m1211rciaw_35_p2)
Researchers of discourse analysis generally agree with the taxonomy of Halliday and Hasan (1976) in that the most important referring items are personal pronouns and demonstratives, including the definite article (e.g., Quirk et al., 1985; Tolcsvai, 2001; Szikszainé, 2006). Hungarian authors tend to include time and place as semantic frames, verbal inflections and other suffixes among the items that contribute to establishing referential cohesion. Halliday and Hasan (1976) discuss comparatives among the forms of reference, but the status of this category needs to be re-considered concerning the analysis of academic registers.