14.2. Mi lehet a funkciója egy Tanácsadó Testületnek?

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A 2008-as alapításkor három fő feladatkört jelöltünk ki:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

  • A Rajk erőteljesebb beágyazása a társadalmi közegbe, a kapcsolati háló erősítése. Ezt a feladatot döntő részben a diákok különböző szakmai és közéleti tevékenységein keresztül oldjuk meg, de nyilván segítséget jelent, ha tekintélyes, a társadalom különböző szféráiban nagy tapasztalatokkal rendelkező, jól ismert személyiségek adják hozzá az arcukat.
  • Közvetítik a kollégium felé a külvilág általuk sokkal jobban ismert impulzusait, illetve segíthetik a Rajk valódi arcát és eredményeit hitelesen megismertetni a közvéleménnyel.
  • Segítenek a kollégium önértékelésében, külső szemmel látnak rá életünkre és munkánkra, a bent lévőkhöz képest objektívebben tudnak megítélni dolgokat.
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A fentiekre támaszkodva a szakmai és közéleti vitákban igen értékes véleményeket mondhatnak döntési alternatívákról. Az előzetes vitákban felmerült az is, hogy a TT segíthetne a pénzügyi háttér biztosításában, akár saját adományokkal, akár a támogatók megnyerésében, de ezt a gondolatot elvetettük, mondván, hogy ehhez lényegesen más összetételű testületben kellene gondolkodni. A TT azzal járulhat hozzá a Szakkollégium anyagi támogatásához, hogy legitimálja, hitelesíti az intézmény tevékenységét. Hasonlóképpen felmerült a TT-tagok személyes mentorként való bevonása is, de erre sem került sor – mint az alumnival foglalkozó fejezetben olvasható, erre a szerepre volt szakkollégistákat kértünk fel.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mint látható, ezek a szerepek lényegesen különböztek a Rajk korábbi tanácsadó testületeivel kapcsolatos elvárásoktól: sem a politikai védőháló biztosítása, sem a szakmai iránymutatás nem szerepelt az elvárások között. Az előbbi egyszerűen nem tűnt időszerűnek a kétezres évek közepén, az utóbbi feladatra pedig más szervezeti formákat alkalmaztunk „A Rajk László Szakkollégium tanára” cím bevezetésével, illetve a Café Catedra keretében.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Talán a legforróbb viták arról szóltak, mi legyen a TT viszonya a rajkos intézményi rendszerhez. Volt olyan javaslat, hogy legyenek szervezeti jogosítványai, tehessen javaslatokat, akár hozhasson döntéseket, amelyeknek felülbírálatára csak a Kollégiumi Gyűlés legyen jogosult. Ezeket és a hasonló javaslatokat viták után elvetettük, a diákönkormányzat sérülésétől tartva, s az SZMSZ-be már olyan megfogalmazások kerültek, amelyek a TT-t semmilyen szervezeti jogkörrel nem ruházzák fel. Voltak, akik attól féltek, hogy a TT-tagok elveszítik érdeklődésüket a Rajk ügyei iránt, ha nem lehetnek közvetlen befolyással a működésre – ez a félelem azonban nem igazolódott be.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Érdemes kitérni arra, hogy a TT szerepeivel jórészt átfedő funkciókat lát el egyes területeken a VOSZK. Mint az ezzel foglalkozó fejezetben megírtuk, a voszkosok és különböző szervezeteik (elnökség, évfolyamfelelősök), illetve a JESZK kölcsönösen nagy figyelemmel kísérik egymás tevékenységét. A VOSZK-tól jövő vélemények sok vonatkozásban betöltik a „külső szemtől” elvárt értékelő szerepet. Az, hogy a voszkosok sokkal többet tudnak a kollégiumról, nem teszi szükségtelenné a kevésbé elfogult, akár pozitív, akár negatív érzelmekkel kevésbé töltött TT-véleményeket.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave