2.5. A kutatás korlátai

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kutatásunk korlátai között fontos említenünk, hogy a koronavírus járvány miatt elrendelt intézkedések jelentős kihívást jelentettek az adatgyűjtés során. Az iskolai esettanulmányok részletes, módszertani protokolljának kidolgozásakor az adatgyűjtés jelenléti terepmunkára épült. A digitális munkarend és a távolléti oktatás keretei között az adatgyűjtés jelentős része, a megfigyelések és az interjúk online formában kerültek rögzítésre. Emiatt spontán beszélgetésekre, nem tervezett iskolai helyzetek, tanulási esetek megfigyelésére csak néhány helyen kerülhetett sor. Ez elfedheti a – jelenléti terepmunka során megfigyelhető – közvetlenül nem kifejezhető szervezeti kultúra elemeket, torzíthatja a szervezeti légkör és klíma kutatói percepcióját.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kutatásunk további nehézsége az iskolai esettanulmányok másodelemzésének torzító hatása. Az esettanulmányok másodelemzése során – az érvényesség és megbízhatóság biztosítása ellenére is – elhomályosulhatnak azok a szervezetet körülvevő kontextusbeli sajátosságok, melyek az elsődleges adatok és eredmények közlése során megmutathatók.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave