Irodalomegyzék

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Becker, H. J. – Riel, M. M. (2000). Teacher professional engagement and constructivist compatible computer use. Teaching, Learning, and Computing: 1998 National Survey. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED449785.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Beijaard, D. – Meijer, P. C. – Verloop, N. (2004). Reconsidering research in teachers’ professional identity. Teaching and Teacher Education, 20(2), 107–128.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bell, B. – Gilbert, J. K. (1996). Teacher development: A model from science education. Psychology Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Biggart, N. W. (2015). Is the New Institutionalism a Theory? DOI: 10.13140/RG.2.1.2470.6008. https://www.researchgate.net/publication/283317760_Is_the_New_Institutionalism_a_Theory

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Boylan, M. – Coldwell, M., Maxwell, B. – Jordan, J. (2018). Rethinking models of professional learning as tools: a conceptual analysis to inform research and practice. Professional Development in Education, 44(1), 120–139. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1306789

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Burell, G. – Morgan, G. (1979). Sociological Paradigms and Organisational Analysis. Sociological Paradigms and Organizational Analysis. Heinemann Educational Books.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Creswell, J. W. – Clark, V. P. (2011). Mixed methods research. SAGE Publications.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Csabai, M. (2018). Az esettanulmány tudománytörténeti változásai és dilemmái. Magyar Pszichológiai Szemle, 73(1), 29–41.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Darling-Hammond, L. – Richardson, N. (2009). Research review/teacher learning: What matters. Educational leadership, 66(5), 46–53.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

De Vries, S. – Grift, W. – Jansen, E. P. W. A. (2013). Teachers’ beliefs and continuing professional development. Journal of Educational Administration, 51(2), 213–231. 10.1108/09578231311304715 https://www.researchgate.net/publication/263157876_Teachers%27_beliefs_and_continuing_professional_development

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dimaggio, P. J. – Powell, W. W. (1983). The Iron Cage Revisited: Institutional Isomorphism and Collective Rationality in Organizational Fields. American Sociological Review, 48(2), 147–160.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dimaggio, P. J. – Powell, W. W. (eds., 1991). The New Institutionalism in Organizational Analysis. University of Chicago Press, Chicago.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Drótos, G. – Lázár, L. M. (2017). Közigazgatás szervezetelméleti megközelítésben. Nemzeti Közszolgálati Egyetem. http://hdl.handle.net/20.500.12944/100245

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Engeström, Y. (2001). Expansive Learning at Work: Toward an activity theoretical reconceptualization, Journal of Education and Work, 14(1) 133–156.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Evans, L. (2014). Leadership for professional development and learning: enhancing our understanding of how teachers develop. Cambridge journal of education, 44(2), 179–198.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Flyvbjerg, B. (2006). Five Misunderstandings About Case-Study Research. Qualitative Inquiry, 12(2), 219–245.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Campbell, D. T. – Stanley, J. C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Chang, H. (2011). Beyond case-studies: History as philosophy. In Integrating history and philosophy of science: Problems and prospects (pp. 109–124). Dordrecht: Springer Netherlands.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Darling-Hammond, L. – Richardson, N. (2009). Teacher learning: What matters? Educational Leadership, 2, 46–53.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eysenck, H. J. (1976). Introduction. In H. J. Eysenck (Ed.), Case studies in behaviour therapy (pp. 1–15). London: Routledge.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Evans, L. (2014). Leadership for professional development and learning: enhancing our understanding of how teachers develop. Cambridge Journal of Education, 44(2), 179–198. https://doi.org/10.1080/0305764X.2013.860083

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case-study research. Qualitative inquiry, 12(2), 219–245.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Geertz, C. (1973). The Interpretation of Cultures: Selected Essays. United States of America: Basic Books.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Geijsel, F. – Meijers, F. (2005). Identity learning: the core process of educational change. Educational Studies, 31(4), 419–430.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Geijsel, F. P. – Sleegers, P. J. – Stoel, R. D. – Krüger, M. L. (2009). The effect of teacher psychological and school organizational and leadership factors on teachers’ professional learning in Dutch schools. The elementary school journal, 109(4), 406–427.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gelei, A. (2006). A szervezet interpretatív megközelítése. Vezetéstudomány-Budapest Management Review, 38(1. ksz.), 79–97.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lénárd, S. – Kovács, I. – Tóth-Pjeczka, K. – Urbán, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését befolyásoló szervezeti tényezők. Neveléstudomány: Oktatás–Kutatás–Innováció, 8(1), 46–61. DOI: 10.21549/NTNY.28.2020.1.3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kelchtermans, G. (1993). Getting the story, understanding the lives: From career stories to teachers’ professional development. Teaching and Teacher Education, 9(5–6), 443–456. https://doi.org/10.1016/0742-051X(93)90029-G

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kelchtermans, G. (2005). Teachers’ emotions in educational reforms: Self-understanding, vulnerable commitment and micropolitical literacy. Teaching and Teacher Education, 21(8), 995–1006. https://doi.org/10.1016/j.tate.2005.06.009

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kelchtermans, G. (2009). Who I am in how I teach is the message: Self-understanding, vulnerability and reflection. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15(2), 257–272. https://doi.org/10.1080/13540600902875332

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Korthagen, F. (2004). In search of the essence of a good teacher: towards a more holistic approach in teacher education, Teaching and Teacher Educatio, 20(1), 77–97.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Korthagen F. (2017). Inconvenient truths about teacher learning: towards professional development 3.0, Teachers and Teaching, 23(4), 387–405, DOI:10.1080/13540602.2016.121152

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kyndt, E. – Gijbels, D. – Grosemans, I. – Donche, V. (2016). Teachers’ everyday professional development: Mapping informal learning activities, antecedents, and learning outcomes. Review of educational research, 86(4), 1111–1150.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kwakman, C. H. E. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and teacher education, 19(2), 149–170. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00101-4

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lave, J. – Wenger, E. (1991). Situated learning. Cambridge University Press

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lénárd, S. – Urbán, K. – Tóth-Pjezcka, K. – Kovács, I. J. – Horváth, L. (2021). A hazai pedagógusok tanulásának szervezeti támogatottsága. In Molnár, Gy. Tóth, E. (Ed.), A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. Absztraktkötet (p. 389). XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lénárd, S. – Czető, K. – Antoni-Alt, P. (2022). Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata – egy iskolai esettanulmány eredményei. In: Rónay, Z. – Fazekas, Á. – Horváth, L. – Kálmán O. (szerk.), Keresni az újat szüntelen… L’Harmattan. 311–333.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Marsick, V. J. – Watkins, K. E. (2003). Demonstrating the Value of an Organization’s Learning Culture: The Dimensions of the Learning Organization Questionnaire. Advances in Developing Human Resources, 5(2), 132–151.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Meirink, J. A. – Meijer, P. C. – Verloop, N. (2007). A closer look at teachers’ individual learning in collaborative settings. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(2), 145–164.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Meirink, J. A. – Meijer, P. C. – Verloop, N. – Bergen, T. C. (2009). How do teachers learn in the workplace? An examination of teacher learning activities. European journal of teacher education, 32(3), 209–224.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Meijs, C. – Prinsen, F. – de Laat, M. (2016). Social learning as approach for teacher professional development; how well does it suit them?, Educational International, 53(2), 85–102. https://doi.org/10.1080/09523987.2016.1211333

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nitsche, S. – Dickhäuser, O. – Fasching, M. S. – Dresel, M. (2013). Teachers’ professional goal orientations: Importance for further training and sick leave. Learning and Individual Differences, 23, 272–278.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nonaka, I. – Konno, N. (1998). The concept of “Ba”: Building a foundation for knowledge creation. California management review, 40(3), 40–54.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

OECD (2018). Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2018. Teacher Questionnaire. https://www.oecd.org/education/school/TALIS-2018-MSTeacher-Questionnaire-ENG.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Orlikowski, W. J. – Baroudi, J. J. (1991). Studying information technology in organizations: research approaches and assumptions. Information Systems Research, 2(1), 1–28.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ragin, C. C. – Becker, H. S. (eds.). (1992). What is a case? Exploring the foundations of social inquiry. Cambridge, UK: Cambridge University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rapos, N. – Bükki, E. – Gazdag, E. – Nagy, K. – Tókos, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Neveléstudomány: Oktatás–Kutatás–Innováció, 8(1), 28–45. DOI: 10.21549/NTNY.28.2020.1.2

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rashid, Y. – Rashid, A. – Warraich, M. A. – Sabir, S. S. – Waseem, A. (2019). Case study method: A step-by-step guide for business researchers. International journal of qualitative methods, 18, 1609406919862424.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Russ, R. S. – Sherin, B. L. – Sherin, M. G. (2016). What constitutes teacher learning. In D. H. Gitomer – C. A. Bell (eds.), Handbook of research on teaching (5th ed., pp. 391–438). Washington DC: American Educational Research Association.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sachs, J (2015). Teacher professionalism: why are we still talking about it? Teacher and Teaching, 22(4), 413–425.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Takács, F. (2017). Az esettanulmány mint módszertan a szociológiában. Szociológiai Szemle, 27(1), 126–132.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Thurlings, M. – den Brok, P. (2017). Learning outcomes of teacher professional development activities: a meta-study, Educational Review, 69(5), 554–576 http://dx.doi.org/10.1080/00131911.2017.1281226

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Timostsuk, I. – Ugaste, A. (2010). Student teachers’ professional identity. Teaching and Teacher Education, 26, 1563–1570.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Timperley, H. (2008). Teacher Professional Learning and Development. Educational Practices, 18, 2–31. http://edu.aru.ac.th/childedu/images/PDF/benjamaporn/EdPractices_18.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tynjälä, P. (2008). Perspectives into learning at the workplace. Educational research review, 3(2), 130–154.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Van Eekelen, I. M. – Boshuizen, H. P. A. – Vermunt, J. D. (2005). Self-regulation in higher education teacher learning. Higher Education, 50(3), 447–472.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wenger, E. (1998). Communities of practice. Learning, meaning and identity. Cambridge University Press.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave