1.1. A pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának kutatását meghatározó elméleti alapvetéseink

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kutatásunk kiindulópontja humánökológiai természetű. A természettudományokból induló megközelítés, mára a társadalomtudományokban is meghatározó, s a természet és a társadalom kölcsönhatásának komplex megértésére szolgál. A humánökológiai megközelítés minden esetben az ember és a környezetével való kölcsönhatását állítja fókuszba, s az emberi viselkedés megértését szükségszerűen több tudományág metszéspontjában látja értelmezhetőnek. A humánökológiai megközelítés módszertani szempontból lehetőséget ad az egyes jelenségek hierarchiájának, funkcionális kapcsolatrendszerének komplex értelmezésére, amelyben a rendszer egésze több, mint a részek összegzése. A humánökológiai megközelítés a pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának megértésében azt jelenti számunkra, hogy 1) léteznek egyéni, mezo- és makroszintű elemek, 2) viszonyuk kölcsönös, és egymásra nézve meghatározó a pedagógusok szakmai fejlődésében és tanulásában.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave