5. Kokas Klára nevelőképének sajátosságai

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A kokasi istenkép és spiritualitás mellett vizsgálódásunk második fő dimenziója Kokas antropológiai nézeteinek összessége, amelynek vizsgálatakor azokra a jellemzőkre leszünk tekintettel, amelyek világ- és emberszemléletében különös teret kaptak: a nevelői létet érintő meglátásaira. Kokas írásaiban a felnőttlétet gyakran említi a gyermekléttel való összevetésben, úgy beszél a felnőttekről, mint akik szülők, tanítók, művészek, előadók, pedagógusok, egyszóval nevelők – a fogalom felöleli mindazokat a felnőtteket, akik a gyermeki személyiségfejlődésben fontos szerepet vállalnak, példát, irányt mutatnak és kísérik a gyerekek képességfejlődését.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A gyermeki, illetve a szülői-pedagógusi identitást gyakran egymással szembeállított értelmezésben fejti ki Kokas, és ezt igen jól érzékelteti az a gondolat, amely biblikusan közelíti meg a gyermeket, mintegy értékként villantva fel a gyermeki világot és létformát, szinte sugallva a gyermekké válás szentírási parancsát: „Dobáld ki magadból felnőtt gőgödet, a mindent jobban tudás csökönyösségét, és figyeld a gyerekeket a lelked alázatával. Akkor nem bánod, sőt örömmel szemléled, mennyivel színesebb, izgalmasabb, ötletesebb, változatosabb és bensőségesebb a gyermekek világa a felnőttekénél”1.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave