5. Kokas Klára nevelőképének sajátosságai
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1306/#m1323aap_1306 (2025. 12. 07.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 07.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1306/#m1323aap_1306)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 07.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1306/#m1323aap_1306)
A kokasi istenkép és spiritualitás mellett vizsgálódásunk második fő dimenziója Kokas antropológiai nézeteinek összessége, amelynek vizsgálatakor azokra a jellemzőkre leszünk tekintettel, amelyek világ- és emberszemléletében különös teret kaptak: a nevelői létet érintő meglátásaira. Kokas írásaiban a felnőttlétet gyakran említi a gyermekléttel való összevetésben, úgy beszél a felnőttekről, mint akik szülők, tanítók, művészek, előadók, pedagógusok, egyszóval nevelők – a fogalom felöleli mindazokat a felnőtteket, akik a gyermeki személyiségfejlődésben fontos szerepet vállalnak, példát, irányt mutatnak és kísérik a gyerekek képességfejlődését.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Székely Csilla Imola (2025): Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597Letöltve: https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1307/#m1323aap_1307 (2025. 12. 07.)
Chicago
Székely Csilla Imola. 2025. Az alázat pedagógiája. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597
(Letöltve: 2025. 12. 07.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1307/#m1323aap_1307)
APA
Székely C. I. (2025). Az alázat pedagógiája. Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789636641597.
(Letöltve: 2025. 12. 07.https://mersz.hu/hivatkozas/m1323aap_1307/#m1323aap_1307)
A gyermeki, illetve a szülői-pedagógusi identitást gyakran egymással szembeállított értelmezésben fejti ki Kokas, és ezt igen jól érzékelteti az a gondolat, amely biblikusan közelíti meg a gyermeket, mintegy értékként villantva fel a gyermeki világot és létformát, szinte sugallva a gyermekké válás szentírási parancsát: „Dobáld ki magadból felnőtt gőgödet, a mindent jobban tudás csökönyösségét, és figyeld a gyerekeket a lelked alázatával. Akkor nem bánod, sőt örömmel szemléled, mennyivel színesebb, izgalmasabb, ötletesebb, változatosabb és bensőségesebb a gyermekek világa a felnőttekénél”1.
| 1 | Kokas, 1992. 58. |