Irodalomjegyzék

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Albert G. (2011). A nevelés elméleti és történeti alapjai. Kaposvári Egyetem. http://janus.ttk.pte.hu/tamop/kaposvari_anyag/albert_gabor/index.html (2023. 07. 21.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Arnold, C., Bartlett, K., Gowani, S. & Merali, R. (2006). Is Everybody Ready? Readiness, Transition and Continuity: Reflections and Moving Forward. Background Paper for EFA Global Monitoring Report. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000147441 (2024. 10. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Arzubiaga, A., Nuguerón, S. & Sullivan, A. L. (2009). The Education of Children in Im/migrant Familes. Review of Research in Education, 33(1), 246–271. https://doi.org/10.3102/0091732X08328243

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Az Európai Unió Tanácsa (2017). A szociális jogok európai pillérének kihirdetéséről szóló intézményközi nyilatkozat. http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-13129-2017-INIT/hu/pdf (2025. 02. 15.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Az Európai Tanács Javaslata (2018). Az Európai Tanács Javaslata a magas színvonalú kora gyermekkori nevelést és gondozást biztosító rendszerekről. https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:05aa1e50-5dc7-11e8-ab9c-01aa75ed71a1.0017.02/DOC_1&format=PDF (2015. 02. 15.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bábosik I. (2004). Neveléselmélet. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bakker, J., Denessen, E. & Brus-Laeven, M. (2007). Socio-economic background, parental involvement and teacher perceptions of these in relation to pupil achievement. Educational Studies, 33, 177–192. https://doi.org/10.1080/03055690601068345

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Baquedano-Lopez, P., Alexander, R. & Hernandez, S. J. (2013). Equity Issues in Parental and Community Involvement in Schools: What Teacher Educators Need to Know. Review of Research in Education, 37(1), 149–182. https://doi.org/10.3102/0091732X12459718

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Barnett, W. S. (1995). Long-term effects of early childhood programs on cognitive and school outcomes. The Future of Children, 5(3), 25–50. https://doi.org/10.2307/1602366

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Báthory Z. & Falus I. szerk. (1997a). Pedagógiai lexikon. III. kötet. Keraban Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Báthory Z. & Falus I. szerk. (1997b). Pedagógiai lexikon. II. kötet. Keraban Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Beardslee, W. R. & Gladstone, T. R. G. (2001). Prevention of Childhood Depression: Recent Findings and Future Prospects. Biological Psychiatry, 49(12), 1101–1110. https://doi.org/10.1016/s0006-3223(01)01126-x

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Berlinski, S., Galiani, S. & Gertler, P. (2009). The effect of pre-primary education on primary school performance. Journal of Public Economics, 93(1), 219–234. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2008.09.00

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bertram, T. & Pascal, C. (2016). Individual Country Profiles. In: Bertram, T. & Pascal, C. (eds.), Early Childhood Policies and Systems in Eight Countries. Findings from IEA’s Early Childhood Education Study. Springer Nature. 139–166. https://doi.org/10.1007/978-3-319-39847-1_9

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Besi, M. & Sakellariou, M. (2019). Teachers’ views on the participation of parents in the transition of their children from kindergarten to primary school. Behavioral Sciences, 9(12), 124. https://doi.org/10.3390/bs9120124

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Blum, R. W. (2002). Risk and Resilience: A Model for Public Health Interventions for Adolescents. University of Minnesota, Division of General Pediatrics & Adolescent Health. http://www.acsa-caah.ca/pdf/ang/riskandresilience.pdf (2024. 07. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Booth, A. & Crouter, A. C. eds. (2008). Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School. Routledge, Taylor & Francis Group, New York.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Borbélyová, D. (2016). Adaptation to the School Environment in Early Elementary Education. Paidagogos, 2(13), 206–228. https://www.paidagogos.net/issues/2016/2/article.php?id=13 (2024. 10. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bowlby, J. & Ainsworth, M. (1965). Child Care and the Growth of Love. Penguin Books, London.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Britto, P. R. (2012). School readiness: A conceptual framework. United Nations Children’s Fund. https://resources.leicestershire.gov.uk/sites/resource/files/field/pdf/2020/1/7/School-readiness-a-conceptual-framework-UNICEF.pdf (2025. 02. 15.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bronfenbrenner, U. (1994). Ecological Models of Human Development. International Encyclopedia of Education, 3(2), 37–43. https://impactofspecialneeds.weebly.com/uploads/3/4/1/9/3419723/ecologial_models_of_human_development.pdf (2024. 07. 31.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Brooker, L. (2008). Supporting transitions in the early years. Open University Press – McGraw Hill, Maidenhead, U.K.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cappelloni, N. L. (2011). Kindergarten Teachers’ Perceptions of Kindergarten Readiness. Dissertation. University of San Francisco. https://repository.usfca.edu/diss/379 (2025. 02. 10.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Carlton, M. P. & Winsler, A. (1999). School Readiness: The Need for a Paradigm Shift. School Psychology Review, 28(3), 338–352. https://doi.org/10.1080/02796015.1999.12085969

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

C. Neményi E. (2006). A természetes szám fogalmának alakulása. In: Horváth A. (szerk.), Matematikai tantárgypedagógiai szemelvénygyűjtemény. Vác. 11–13.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cole, M. & Cole, S. R. (2003). Fejlődéslélektan. 2. kiadás. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Commodari, E. (2013). Preschool teacher attachment, school readiness and risk of learning difficulties. Early Childhood Research Quarterly, 28(1), 123–133. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2012.03.004

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Currie, J. (2001). Early childhood education programs. Journal of Economic Perspectives, 15, 213–238. https://doi.org/10.1257/jep.15.2.213

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Czető K. (2019). Az iskolához való viszony fogalmi értelmezéseinek összehasonlító vizsgálata: iskolai attitűd, jóllét és elköteleződés. Iskolakultúra, 29(10), 17–34. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.10.17

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Csapó B. (2015). A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében. Iskolakultúra, 25(7–8), 4–17. https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.7-8.4

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Csépe V. (2006). Az olvasó agy. Akadémiai kiadó. Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Danis I., Farkas M., Herczog M. & Szilvási L. (2011). A kora gyermekkori fejlődés természete – fejlődési lépések és kihívások. Biztos Kezdet Kötetek II. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Danis I. & Szilvási L. (2011). „Iskola, iskola, ki a csoda jár oda?” II. A sikeres iskolakezdés háttere – társadalmi, intézményi és családi tényezők. Kézirat. Bright Future, Göd.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Diamond, A. (2013). Executive function. Annual Review of Psychology, 64, 135–168. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-113011-143750

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dockett, S. & Perry, B. (2012). “In Kindy You Don’t Get Taught”: Continuity and Change as Children Start School. Frontiers in Education in China, 7(1), 5–32. https://doi.org/10.1007/BF03396933

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dörnyei, Z. & Dewaele, J. (2022). Questionnaires in second language research: Construction, administration and processing. 3rd edition. Routledge, New York. 92–95. https://doi.org/10.4324/9781003331926

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dudok R. & Pikó B. (2023). Az iskolai kötődés kapcsolata a serdülők jóllétével és rizikómagatartásával. Iskolakultúra, 33(4), 3–17. https://doi.org/10.14232/iskkult.2023.4.3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Erdei R. (2021). Az iskolakezdés és az iskolára való érettség/alkalmasság néhány kérdése. https://www.academia.edu/44709282/Az_iskolakezd%C3%A9s_%C3%A9s_iskolaalkalmass%C3%A1g_n%C3%A9h%C3%A1ny_k%C3%A9rd%C3%A9se (2023. 07. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Erdei R. (2022). Reziliencia és iskolakezdés. Tokaj-Hegyalja Egyetem, Sárospatak.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Európai Bizottság – Oktatási, Ifjúsági, Sport- és Kulturális Főigazgatóság (2022). Oktatási és Képzési Figyelő 2022: Magyarország. Az Európai Unió Kiadóhivatala. https://data.europa.eu/doi/10.2766/701696

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Európai Bizottság – Oktatási, Ifjúsági, Sport- és Kulturális Főigazgatóság (2024). Oktatási és Képzési Figyelő 2024: Magyarország. Az Európai Unió Kiadóhivatala. https://data.europa.eu/doi/10.2766/889511

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

European Commission – European Education and Culture Executive Agency (2023). Compulsory education in Europe 2023/2024. Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2797/681438

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

European Education and Culture Executive Agency (2025). Key data on early childhood education and care in Europe 2025: Eurydice report. Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2797/66224

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eurostat Data Browser. Population by educational attainment level, sex and age (%). EDAT_LFS_9903. https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/EDAT_LFS_9903/default/table?lang=en&category=educ.educ_outc.edat.edat1.edat1 (2024. 07. 02.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fabian, H. (2007). Informing Transitions. In: Dunlop, A. & Fabian, H. (eds.), Informing transitions in the early years. Open University Press. 3–17.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fagan, J. & Palkovitz, R. (2007). Unmarried, nonresident fathers’ involvement with their infants: A risk and resilience perspective. Journal of Family Psychology, 21(3), 479–489. https://doi.org/10.1037/0893-3200.21.3.479

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Falus I. szerk. (2000). Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Falus I. & Orgoványi-Gajdos J. (2022). A pedagógus. In: Falus I. & Szűcs I. (szerk.), A didaktika kézikönyve. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fantuzzo, J., Tighe, E. & Perry, M. (2009). Relationships between family involvement in Head Start and children’s interactive peer play. NHSA Dialog, 3, 60–69. https://doi.org/10.1207/s19309325nhsa0301_6

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Farmosi I. (2021). Mozgásfejlődés. Flaccus Könyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fazekasné Fenyvesi M. (2006). A beszédhanghallás fejlesztése 4–8 éves életkorban. Módszertani segédanyag óvodapedagógusoknak és tanítóknak. Mozaik Kiadó, Szeged.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fazekasné Fenyvesi M. (2013). A pedagógiai diagnosztika elméleti és gyakorlati tartalmi megújítása. Mentor(h)áló 2.0 Program. TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 projekt. http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/A_pedaggiai_diagnosztika_elmleti_s_gyakorlati_tartalmi_megjtsaV2/index.html (2025. 01. 15.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fazekasné Fenyvesi M. (2023). Jól olvasni jó! Az olvasástanulás előkészítése óvodáskorban. In: Jávorka G. (szerk.), Irány a suli! Tudástár az óvodások felkészítéséhez. Cserelapos kézikönyv. Raabe Kiadó, Budapest. 1–24.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fazekasné Fenyvesi M. & Józsa K. (2015). Az elmélet és a gyakorlat szintézise a fejlesztő programokban: a beszédhanghallás készsége. Neveléstudomány, 1, 64–76.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fehérvári A., Paksi B. & Széll K. szerk. (2021). Számít-e az iskola? Az iskolai lemorzsolódás vizsgálata. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fehérvári A. & Tomasz G. szerk. (2015). Kudarcok és megoldások. Iskolai hátrányok, lemorzsolódás, problémakezelés. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Felkai L. (1979). Eötvös József közoktatásügyi tevékenysége. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Garon, N. (2016). A review of hot executive functions in preschoolers. Journal of Self-Regulation and Regulation, 2, 56–81. https://doi.org/10.11588/josar.2016.2.34354

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Golnhofer E. (2022). A tanuló. In: Falus I. & Szűcs I. (szerk.), A didaktika kézikönyve. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gósy M. (1994). A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése. Óvodásoknak. Nikol GMK, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Göncziné Sárvári G., Gyuriczáné Botka E., Lajtai Zs., Németh M. & Papné Gyöngyösi K. (2019). Módszertani útmutató a kisgyermekekről vezetett szakmai dokumentáció vezetéséről. Magyar Bölcsődék Egyesülete, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Grimmer, T. (2018). School Readiness and the Characteristics of Effective Learning: The Essential Guide for Early Years Practitioners. Jessica Kingsley Publishers, London.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gyurcsik A. (2020). Az óvoda–iskola átmenet óvodapedagógusok, tanítók és szülők szemén keresztül. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 189–209. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.189.209

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hair, E., Halle, T. & Humen, E. T. (2006). Children’s school readiness in the ECLSK: Predictions to academic, health, and social outcomes in the fist grade. Early Childhood Research Quarterly, 21(4), 431–454. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2006.09.005

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hajduska M. (2008). Krízislélektan. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Halász G. (2001). Az oktatási rendszer. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Heckman, J., Grunewald, R. & Reynolds, A. (2006). The dollars and cents of investing early: Cost–benefit analysis in early care and education. Zero to Three, 26(6), 10–17.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hegyi I. (2000). Fejlődési lépcsőfokok óvodáskorban. Okker Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hercz M. (2015). Pályakezdő óvodapedagógusok túlélőkészlete. Önfejlesztő munkatankönyv. Szegedi Tudományegyetem, Szeged.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Herczog M. (2008). A kora gyermekkori fejlődés elősegítése. In: Fazekas K., Köllő J. & Varga J. (szerk.), Zöld könyv: a magyar közoktatás megújításáért. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Horváth Gy. (2004). Pedagógiai pszichológia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1–55. https://doi.org/10.1080/10705519909540118

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Huffmann, L. C., Mehlinger, S. L. & Kerivan, A. S. (2000). Risk Factors for Academic and Behavioral Problems at the Beginning of School. Paper 1. “Your Continuing Education Resource” – CE-CREDIT.com. https://www.ce-credit.com/articles/9580/riskfactorsacademic.pdf (2023. 07. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Janurik M. & Józsa K. (2016). Zene és tanulás. Tanító, 54(1) 21–24.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Janus, M. et al. (2006). The Early Development Instrument: A Population-based Measure for Communities. A Handbook on Development, Properties, and Use. https://www.researchgate.net/publication/238581896_The_Early_Development_Instrument_A_Populationbased_Measure_for_Communities_A_Handbook_on_Development_Properties_and_Use (2023. 07. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Javaslat (2011). A Tanács ajánlása a korai iskolaelhagyás csökkentését célzó szakpolitikákról. http://bit.ly/1nhYW4I (2023. 09. 02.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Javaslat (2018). A Tanács ajánlása a magas színvonalú kora gyermekkori nevelést és gondozást biztosító rendszerekről. COM/2018/271 final – 2018/0127 (NLE). https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:52018DC0271 (2023. 07. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jordanidisz Á. (2009). A fonológiai tudatosság fejlődése az olvasástanulás időszakában. Anyanyelv-pedagógia, 2, 4. https://anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=222 (2025. 04. 03.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jordanidisz Á. (2012). Az olvasási nehézség és a fonológiai tudatosság kapcsolata. Előadás. VI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia, Budapest, 2012. február 3. http://archive.nytud.hu/alknyelvdok12/prez/jordanidisz.pdf (2025. 01. 02.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Józsa K. (2000). A számlálási készség kritériumorientált fejlesztése. Új Pedagógiai Szemle, 7–8, 270–278.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Józsa K. (2003). A számolási készség fejlesztése. In: Dubiczné Mile K. & Farkas I. (szerk.), Az általános iskola alapozó szakaszának megújítása. Fejér Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgáltató Intézet, Székesfehérvár. 27–44.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Józsa, K. & Barrett, K. C. (2018). Affective and Social Mastery Motivation in Preschool as Predictors of Early School Success: A Longitudinal Study. Early Childhood Research Quarterly, 45(4), 81–92. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.05.007

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Józsa K. & Hricsovinyi J. (2011). A családi háttér szerepe az óvoda–iskola átmenet szelekciós mechanizmusában. Iskolakultúra, 21(6–7), 12–29.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Józsa K. & Podráczky J. (2024). Az óvoda–iskola átmenet segítése. In: Pusztai G., Engler Á., Hrabéczy A. & Bencze Á. (szerk.), Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen. https://mek.oszk.hu/25600/25682/25682.pdf (2024. 10. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Juhász D. (2024). Újra az elsősök körében a legtöbb Magyarországon az évismétlő. https://nepszava.hu/3237753_evismetles-elsosok-oktatas-magyarorszag-ksh (2024. 10. 22.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Juhász V. & Kálló V. (2017). A szótagtudat fejlesztése óvodás-, illetve kisiskoláskorban. Anyanyelv-pedagógia, 10(3), 34–48. https://doi.org/10.21030/anyp.2017.3.3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Katona N. (2010). Az OKKR 0. szintjének leírása. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/ofipast/2010/04/3_1_1_katona_nora.pdf (2025. 04. 03.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kazuska M. (2012). A tankötelezettség múltja, jelene és jövője. Miskolci Jogi Szemle, 1, 128–142. https://www.mjsz.uni-miskolc.hu/files/egyeb/mjsz/201201/12_kazuskamelinda.pdf (2023.04. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kálmán L. & Tóth E. (2021). Óvodapedagógusok, tanítók és szülők vélekedései az iskolakészültségről. Iskolakultúra, 31(9), 3–24. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2021.09.3

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kende A. & Illés A. (2007). A rugalmas beiskolázás és az oktatási szakadék összefüggései. Új Pedagógiai Szemle, 57(11), 17–41.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

KIR (Köznevelés Információs Rendszere). Működő köznevelési intézmények feladatellátási helyei (aktuális adatokkal). https://dari.oktatas.hu/kirpub/index (2024. 03. 10.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kiss Á. (1963). A tanulás fogalma a pszichológiában és a pedagógiában. Pszichológiai tanulmányok 5. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kiss T. (1995). A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása a 2–7. életévekben. Fejlesztésének hatékony módszerei. Debreceni Református Kollégium, Debrecen.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kissné Zsámboki R. (2017). Mindenben matematika. Matematikai felfedezések és játékötletek az óvodában. Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kormos J. (2012). Nevelésfilozófia. PPKE BTK, Piliscsaba.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kovács M. (2007). Általános csonttan és ízülettan. Előadás. Anatómiai Intézet, 2007. február 12. https://docplayer.hu/19707256-Altalanos-csonttan-es-izulettan-dr-kovacs-magdolna-anatomiai-intezet-2007-febr-12.html (2025. 01. 03.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kron, F. W. (2003). Pedagógia. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

KSH. Óvodai nevelés. Pedagógusok száma 2022/23. https://www.ksh.hu/stadat_files/okt/hu/okt0007.html (2023. 05. 31.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

KSH. Magyarország népességének száma nemek és életkor szerint, 2023. január 1. https://www.ksh.hu/interaktiv/korfak/orszag.html (2024. 07. 17.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lakatos K. (2005). A mozgásérettség vizsgálatának jelentősége a tanulási zavarok korai felismerésében. PhD-értekezés. SOTE, Budapest. http://old.semmelweis.hu/wp-content/phd/phd_live/vedes/export/lakatoskatalin.d.pdf (2023. 07. 26.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lannert J. (2014). A korai iskolaelhagyás elleni stratégia és a kora gyermekkori nevelés. QALL projektkonzorcium, Budapest. www.qall.tka.hu (2023. 08. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lawson, M. A. (2003). School-family relations in context: Parent and teacher perceptions of parent involvement. Urban Education, 38(1), 77–133. https://doi.org/10.1177/00420859022386

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Liljeberg, J. F., Eklund, J. M., Fritz, M. V. & af Klinteberg, B. (2011). Poor school bonding and delinquency over time: Bidirectional effects and sex differences. Journal of Adolescence, 34, 1–9. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2010.03.008

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lin, H.-L., Lawrence, F. R. & Gorrell, J. (2003). Kindergarten teachers’ views of children’s readiness for school. Early Childhood Research Quarterly, 18(2), 225–237. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2010.03.008

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

LoCasale-Crouch, J., Mashburn, A. J., Downer, J. T. & Pianta, R. C. (2008). Pre-kindergarten teachers’ use of transition practices and children’s adjustment to kindergarten. Early Childhood Research Quarterly, 23(1), 124–139. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2007.06.001

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Margetts, K. (2004). Identifying and supporting behaviours associated with cooperation, assertion and self-control in young children starting school. European Early Childhood Education Research Journal, 12(2), 75–85. https://doi.org/10.1080/13502930485209441

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Masten, A. S. (2001). Ordinary Magic: Resilience Processes in Development. American Psychologist, 56(3), 227–238. https://doi.org/10.1037/0003-066X.56.3.227

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Maxwell, K. L. & Clifford, R. M. (2004). School Readiness Assessment. Young Children, 59(1), 42–46. http://www.medicosescolares.com.ar/articulos/299_Maxwell2004.pdf (2024. 07. 31.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mérei F. & V. Binét Á. (2017). Gyermeklélektan. Libri Könyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mészáros I. ford. (1981). Ratio educationis. Az 1777-i és az 1806-i kiadás magyar nyelvű fordítása. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Minke, K. M. & Anderson, K. J. (2003). Restructuring Routine Parent-Teacher Conferences: The Family-School Conference Model. The Elementary School Journal, 104(1), 49–69. https://doi.org/10.1086/499742

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Minke, K. M. & Anderson, K. J. (2005). Család–iskola együttműködés és a pozitív viselkedés támogatása. Journal of Positive Behavior Interventions, 7(3), 181–185. https://doi.org/10.1177/10983007050070030701

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Miskolcziné Radics K. (2017). Az írásmozgás-koordináció fejlesztése 4–8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagy J. (1980). 5–6 éves gyermekeink iskolakészültsége. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagy J. (1986). Prefer. Preventív fejlettségvizsgáló rendszer 4–7 éves gyermekek számára. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagy J. (2000). XXI. század és nevelés. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagy J. (2008). Az alsó tagozatos oktatás megújítása. In: Fazekas K., Köllő J. & Varga J. (szerk.), Zöld könyv: a magyar közoktatás megújításáért. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest. 53–69.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagy P. T. (1999). Az iskolalátogatási és iskolaszervezési kényszer formaváltozásai. Educatio, 4, 752–770.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nagyné Klujber M. (2020). Pillanatkép az iskolára való felkészültségről Heves megyében. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae – Sectio Paedagogica, 43, 121–134. http://doi.org/10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2020.121

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nahalka I. (2003). A tanulás. In: Falus I. (szerk.), Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nahalka I. (2022). Oktatás és társadalom. In: Falus I. & Szűcs I. (szerk.), A didaktika kézikönyve. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

National Education Goals Panel (1997). Getting a good start in school. Government Printing Office, Washington D.C. www.negp.gov/reports/good-sta.html (2024. 07. 31.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Némethné Tóth O. (2007). Tanulási képességek összehasonlító vizsgálata óvodáskorú gyermekeknél az iskolaérettség függvényében. Folia Athropologica, 5(5), 115–121.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

N. Kollár K. & Szabó É. szerk. (2017). Pedagógusok pszichológiai kézikönyve 3. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nyitrai E., Harsányi Sz. G., Koltói L., Kovács D., Kövesdi A., Nagybányai-Nagy O., Simon G., Smohai M., Takács N. & Takács Sz. (2019). Iskolai teljesítmény és szülői bevonódottság. KRE Pszichológia Intézete, Budapest. Psychologia Hungarica, 7(2), 7–28. http://doi.org/10.12663/PSYHUNG.7.2019.4.2

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

OECD (2016). Low-Performing Students: Why They Fall Behind and How to Help Them Succeed. PISA. OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264250246 (2023. 07. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

OECD (2024). Education at a Glance 2024: OECD Indicators. OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/c00cad36-en

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Oktatás – rejtett kincs (1997). A Jacques Delors vezette Nemzetközi Bizottság jelentése az UNESCO-nak az oktatás XXI. századra vonatkozó kérdéseiről. Osiris Kiadó – Magyar Unesco Bizottság, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pascal, C., Bertram, T., Mould, C. & Hall, R. (1998). Exploring the relationship between process and outcome in young children’s learning: Stage one of a longitudinal study. International Journal of Educational Research, 29(1), 51–67. https://doi.org/10.1016/S0278-4343(98)00013-5

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pálfi S. (2004). Az iskolakészültség megítélése és szerepe óvodáinkban. Óvodai Nevelés, 57(2), 40–43.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Paratore, J. R. (2002). Home and School Together: Helping Beginning Readers Succeed. In: Farstrup, A. E. & Samuels, S. J. (eds.), What Research Has to Say About Reading Instruction? International Reading Association. 48–68.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Petrács Zs. (2004). Az iskolaérettségi vizsgálat jelző szerepe a tanulási zavar veszélyeztetettség szempontjából. Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat, Budapest. https://docplayer.hu/1592305-28-petracs-zsuzsanna-az-iskolaerettsegi-vizsgalat-jelzo-szerepe-a-tanulasi-zavar-veszelyeztetettseg-szempontjabol.html (2023. 07. 25.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pianta, R. C. & Hamre, B. K. (2009). Conceptualization, Measurement, and Improvement of Classroom Processes: Standardized Observation Can Leverage Capacity. Educational Researcher, 38(2), 109–119. https://doi.org/10.3102/0013189X09332374

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Porkolábné Balogh K. (2009). A korai prevenciós fejlesztés. In: M. Tamás M. (szerk.), Fejlesztőpedagógia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 11–31.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Porkolábné Balogh K., Balázsné Szűcs J. & Szaitzné Gregorits A. (2009). Komplex prevenciós óvodai program. Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pukánszky B. & Németh A. (1998). Neveléstörténet. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Réger Z. (2002). Utak a nyelvhez. Nyelvi szocializáció – nyelvi hátrány. 2. kiadás. Soros Alapítvány – MTA Nyelvtudományi Intézete. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Réthy E. (2003). Oktatáselméleti irányzatok. In: Falus I. (szerk.), Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sahin, I. T., Sak, R. & Tuncer, N. (2013). A Comparison of Preschool and First Grade Teachers’ Views about School Readiness. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1708–1713. https://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1665

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Saltzman, W., Lester, P., Beardslee, W., Layne, C. M., Woodward, K. & Nash, W. P. (2011). Mechanisms of Risk and Resilience in Military Families: Theoretical and Empirical Basis of a Family-Focused Resilience Enhancement Program. Clinical Child & Family Psychology Review, 14, 213–230. https://doi.org/10.1007/s10567-011-0096-1

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Séra L. & Bernáth L. (2004). Az iskolai tanulásra való készenlét, speciális tanulási nehézségek. In: N. Kollár K. & Szabó É. (szerk.), Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Solt Á. (2012). Peremen billegő fiatalok. Veszélyeztető és kriminalizáló tényezők gyermek- és ifjúkorban. Doktori (PhD) disszertáció ELTE TáTK. GlobeEdit. Budapest

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Soltész-Várhelyi K. (2010). Tananyagok. https://stathelp.hu/tananyagok.html. (2024. 10. 18.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Stan, M. M. (2014). The Effects of Parental Influences and School Readiness of the Child. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 127, 733–737. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.345

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Steiger, J. H. (1990). Structural model evaluation and modification: An interval estimation approach. Multivariate Behavioral Research, 25(2), 173–180. https://doi.org/10.1207/s15327906mbr2502_4

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Stern, M. (2012). Evaluating and Promoting Positive School Attitude in Adolescents. SpringerBriefs in School Psychology. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3427-6

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Strédl T. (2014). Az iskolakezdés optimális feltételei – az iskolakötelesség és az iskolaalkalmasság különbsége. Katedra, 21(6), 3–4.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Strickland, D. S. (2002). The Importance of Effective Early Intervention. In: Farstrup, A. E. & Samuels, S. J. (eds.), What Research Has to Say About Reading Instruction? International Reading Association. 69–86.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Surányi I. (2005). Alapfokú (általános iskolai) oktatás Székesfehérváron 1945–1948 között. Neveléstörténet, 3–4, 112–150.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szabó É., Zsadányi Z. & Szabó Hangya L. (2015). Ki szeret iskolába járni? Az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata. Iskolakultúra, 25(10), 5–20. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.5

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szabó M. (2005). Az iskolai kezdő szakasz helyzetének feltárása. Új Pedagógiai Szemle, 55(3), 80–97.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Széll K. (2018). Iskolai légkör és eredményesség. Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák. Belvedere Meridionale Kiadó, Szeged.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Széll K., Szabó L. & Fehérvári A. (2020). Iskolai kötődés, iskolai klíma diák- és pedagógusszemmel. Iskolakultúra, 30(8), 21–40. https://doi.org/10.14232//ISKKULT.2020.8.21

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szenczi Á. (2018). Professzionális nevelés – értékközvetítés társas-lelkületi alapon. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szinger V. (2008). Kisgyermekkori írás-olvasás esemény. Indirekt találkozás az írásbeliséggel iskoláskor előtt. Doktori értekezés. Tézisek. Pécs. https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/15476 (2025. 01. 04.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Torgyik J. (2004). Hatékony iskola: együttműködő iskola. Új Pedagógiai Szemle, 54(10), 32–40.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tóth L. (2011). Képességstruktúrák és iskolai teljesítmény. Didakt Kiadó, Debrecen.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tracey, D. H. (2000). Enhancing Literacy Growth Through Home-School Connections. In: Strickland, D. S. & Morrow, L. M. (eds.), Beginning Reading and Writing. Teachers College. Columbia University, New York–London. 46–57.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tucker, L. R. & Lewis, C. (1973). A reliability coefficient for maximum likelihood factor analysis. Psychometrika, 38(1), 1–10. https://doi.org/10.1007/BF02291170

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

UNESCO Institute for Statistics (2012). International Standard Classification of Education (ISCED) 2011. Montréal. https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (2023. 06. 15.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Varga J. (2023). A közoktatás indikátorrendszere. HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont. Közgazdaság-tudományi Intézet, Budapest. https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2024/05/Indikatorkotet_2023.pdf (2024. 10. 22.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

V. Binét Á. (1997). A személyiség fejlődése a kisiskoláskortól a serdülésig. In: Bernáth L. & Solymosi K. (szerk.), Fejlődéslélektan olvasókönyv. Tertia Kiadó, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Veczkó J. (1968). A tanulók iskolához való viszonyát alakító hatások vizsgálata (a tanulmányi tevékenység motívumai alapján). Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae: Sectio paedagogica et psychologica, 12. 33–49. http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/2151 (2024. 10. 26.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Verlinden, S., Hersen, M. & Thomas, J. (2000). Risk Factors in School Shootings. Clinical Psychology Review, 20(1), 3–56. https://doi.org/10.1016/S0272-7358(99)00055-0

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Vojnitsné Kereszty Zs. & Zilahiné Gál K. (2008). Az óvoda–iskola átmenet problémái különös tekintettel a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekre. Integrációs Pedagógiai Műhely Füzetek 10. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

W. Mikó M. (2003). Óvodából az iskolába. Az iskolaérettség pedagógiai és pszichológiai kérdései. Magyar Óvodapedagógiai Egyesület, Miskolc.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Zimbardo, P., Johnson, R. & McCann, V. (2018). Pszichológia mindenkinek 3. Motiváció Érzelmek Személyiség – Közösség. Libri Könyvkiadó, Budapest.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave