Simon Judit

Marketing az egészségügyben


Az időtényező jelentősége

A mai fogyasztó az időt, és különösen az elveszett időt pénznek tekinti. Talán soha nem voltak még ennyire időszűkében az emberek (vagy legalábbis eddig még nem gondolták, hogy ilyen mértékben időszűkében vannak). Talán az internet és a technikai fejlődés kapcsán megjelenő információdömping és a világ minden szegletének elérhetősége kelti ezt az érzést. Maguk a folyamatok, adásvétel, levelezés, pénzügyi és tőzsdei tranzakciók hatása stb. valóban felgyorsultak, de az ember a maga genetikai adottságaival, szellemi és fizikai képességeivel nem változott. Szolgáltatásmarketing szempontjából a lényeg, hogy a fogyasztó mit él meg. Ez pedig az időhiány. A fogyasztók hajlandóak többet fizetni, hogy időt takarítsanak meg. Az elfoglalt fogyasztók akkor akarják igénybe venni a szolgáltatást, amikor az nekik megfelel, és nem amikor a szolgáltató nyújtja őket. Az időtényező másik eleme az ajánlatkérés vagy információkérés és a válasz között eltelt idő, illetve magának a szolgáltatásnyújtásnak az időtartama. A szolgáltató cégeknek minimalizálniuk kell a fogyasztók megvárakoztatásának időtartamát, és lehetőség szerint felgyorsítani szolgáltatásnyújtásukat. Kivételt jelentenek azok a szolgáltatások, melyek esetében éppen hogy a hosszabb időtartam minősül többletértéknek. Ilyen lehet egy kényeztető masszázs vagy egy magánrendelés orvosnál, alternatív módszerekkel foglalkozó terapeutánál, ahol lehetőség van arra, hogy a páciens valóban kibeszélhesse problémáját, és a terápiát részleteiben, nyugodt körülmények között végiggondolják.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave