Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Piaci szerkezet és verseny a hazai lappiacon

Magyarországon a lapkiadás a rendszerváltás előtt évtizedeken keresztül engedélyhez kötött állami monopólium volt. A sajtószabadság formális megteremtése érdekében létrejött ugyan a sajtóról szóló 1986. évi II. törvény (sajtótörvény), ami azonban a piaci belépés szabályozását egy alsóbb szintű jogszabályhoz utalta. A konkrét szabályozást lefektető minisztertanácsi rendelet egy állami hatóság, a Minisztertanács Hivatala engedélyéhez kötötte a sajtópiaci belépést, kiüresítve ezzel az akkoriban hatályos sajtótörvényben garantált sajtószabadság tartalmát. Ezt a korlátozást a rendszerváltozást előkészítő pártállam képviselői és a formálódóban lévő, de parlamenti képviselettel még nem rendelkező ellenzéki erők között folyó politikai egyeztető tárgyalások során mintegy gesztusként a kormány 1989 nyarán az 58/1989. (VI. 15.) számú minisztertanácsi rendelettel lényegében megszüntette (Bayer, 2005), a hivatkozott jogszabály ugyanis kimondta, hogy mindenkinek jogában áll sajtóterméket előállítani és nyilvánosan közölni, időszaki lap előállítása és nyilvános közlése csupán bejelentési kötelezettség alá esik. (A törvény szövegének módosítása csak 1990-ben történt meg.)

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave