Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A közterületi hirdetések, felületek értékelése és mérése

A közterület – bár bizonyítottan az egyik leghatásosabb reklámhordozó tömegmédium – a többi médiummal ellentétben sokáig nem tudott a hatékonyságát objektíven igazoló információkat szolgáltatni magáról a hirdetőknek, a reklám- és médiavásárló ügynökségeknek. Ez egyértelműen megnehezítette a hirdetők megnyerését és a közterületi piac növekedését, valamint párhuzamosan tapasztalhatóvá vált az egyéb médiumok regionális erősödése, mely komoly konkurenciát jelent a földrajzilag jól célozható közterület számára. Így a közterület piac saját érdekeit szem előtt tartva összefogott és létrehozta az ETR-t (Egységes Táblaminősítő Rendszer). Ezen minősítő rendszer előtt is léteztek „kvázi” teljes körű információk a táblahelyekről (minden optimalizáló cégnek volt saját adatbázisa az óriásplakátokról és citylight poszterekről, ezen kívül a táblatulajdonosoknak is volt ilyen-olyan nyilvántartásuk), de egyik sem volt átfogó és egységes. A rendszer létrejöttének legfontosabb célja az volt, hogy egy egységes nyilvános, átlátható, ellenőrizhető és megvásárolható adatbázis jöjjön létre, mely követi a táblaállomány esetleges változásait, nyitott a későbbi, a közterületi piactól független cégek médiatervezési munkájának támogatására, és a többi reklámhordozó médiummal azonos értékű médiatervezést biztosít.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave