Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


Az árak csökkentése

A magas induló árak stratégiáját alkalmazó cégnek az esetek többségében számolni kell azzal, hogy az új termék viszonylagos monopóliuma előbb-utóbb megszűnik, versenytársak jelennek meg hasonló vagy azonos hasznosságú termékekkel és legtöbbször olcsóbban; az árakat tehát csökkentenie kell. Ha a termék valamilyen versenyvédelmet élvez, akkor ez az időszak kitolható, ha nem, akkor az utánzás gyorsabb. Védelmet jelenthet a szabadalom. A gyógyszergyártásban például a szabadalom egy bizonyos ideig megfelelő védelem, amikor azonban a szabadalom lejár, számítani kell a versenytársakra alacsonyabb árú kínálatukkal. Ilyen esetekben a cég kénytelen az árcsökkentés eszközéhez nyúlni. Ha nem teszi, gyorsan veszíthet piacrészesedéséből, esetleg kiszorulhat a piacról. Ha az árcsökkentést a verseny kényszeríti ki, akkor az esetek többségében azt viszonylag gyorsan teszik.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave