Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A piachoz igazodó (közepes/semleges) induló árak stratégiája

Új termékek és szolgáltatások induló árának meghatározásakor a lefölöző és a behatoló árstratégia mellett gyakran az új kínálat árát megkísérlik a piacon jelen lévő és hasonlítható termékek árszínvonalához igazítani. Ez a semleges árstratégia. Azért semleges, mert az árnak itt kisebb a piac- és vállalatpolitikai szerepe, mint az előző két stratégiánál. Míg a lefölöző és a behatoló stratégia esetében éppen az árak játsszák a döntő szerepet egy adott cél elérésében (nyereségnövelés, piacrészesedés-növelés), addig a semleges árak stratégiája ezt a szerepet átadja a vállalati, illetve marketingpolitika más eszközeinek. Ha az ár közepes, akkor a piacrészesedés növelését a marketing más eszközei (intenzív disztribúció, hatékony promóció, a személyes eladás hatékonyságának növelése stb.) hivatottak megvalósítani.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave