Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


A termékcsalád hossza

A vállalat céljai befolyásolják a termékcsalád hosszát. A termékcsalád létrehozásának egyik célja a drágább termékek értékesítése: ennek megfelelően a BMW azt szeretné, ha vevői a 3-as sorozat után az 5-ös sorozatot, majd pedig a 7-es sorozatot vennék meg. De a keresztértékesítést elősegítő termékcsalád létrehozása is lehet cél. A Hewlett-Packard nyomtatókat és számítógépeket egyaránt értékesít. További cél lehet olyan termékcsalád létrehozása, amely a gazdasági fellendülés és visszaesés szeszélyei ellen nyújt védelmet: az Electrolux a diszkont-, a közepes és a prémiumpiaci szegmensben különböző márkaneveken kínál ún. fehérárukat, köztük hűtőszekrényeket, mosogatógépeket és porszívókat, részben felkészülve arra az esetre, ha a gazdaság pozitív vagy negatív fordulatot vesz. Azok a vállalatok, amelyek nagyobb piacrészesedésre és piaci növekedésre törekednek, rendszerint nagyobb termékcsaládokat forgalmaznak. A nagy jövedelmezőségre törekvők viszont gondosan megválasztott cikkekből álló, kisebb termékcsaládokat alakítanak ki.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave